DRUGA STRANA PRIČE

LIVIO BOLKOVIĆ, jedan od suvlasnika: "I novi Uljanik posluje s velikim gubitkom. Gotovo sve im pojedu plaće, a zarađuju skoro isključivo od rentanja prostora. Prikazan je gubitak od 13, a realan je 22 milijuna kuna. To je neprihvatljivo!"

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Livio Bolković / Uljanik

Livio Bolković / Uljanik


"Tražimo da se što hitnije sazove Skupština Uljanik Brodogradnje 1856 i da se vlasnici očituju o financijskom rezultatu poslovanja za prošlu godinu koji je u najmanju ruku katastrofalan. Ako se to ne dogodi, mi ćemo kao suvlasnici poduzeti sve zakonske radnje koje su nam na raspolaganju da se ta skupština održi i da se, nakon što se sagledaju rezultati, poduzme sve ono što treba poduzeti. Sa 150 zaposlenika ostvariti godišnji prihod od 25 milijuna kuna, pri čemu značajan dio tog prihoda proizlazi od iznajmljivanja prostora, potrošiti 21 milijun kuna na plaće, te ostvariti prikazani gubitak od 13, a realno 22 milijuna kuna, je jednostavno neprihvatljivo. Da tako poslujemo, naše tvrtke ne bi živjele dva dana", kazao je Livio Bolković, čija je tvrtka Motortech Consulting s partnerima lani kupila udio u novom Uljaniku iz stečajne mase Uljanika d.d., komentirajući financijsko izvješće o poslovanju Uljanik Brodogradnje 1856 u 2021. godini.

Spomenuto financijsko izvješće, koje je odnedavno javno dostupno na stranicama Fine, pokazuje da je usprkos optimizmu i velikim planovima tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856 lani ostvarila poprilično skromne poslovne rezultate, te poslovnu godinu završila s više od 13,4 milijuna kuna gubitka.

Ukupni prihodi iznosili su 25 milijuna kuna, od čega su više od 16 milijuna činili prihodi od prodaje u inozemstvu, a poslovni rashodi 38,5 milijuna kuna. U izvješću svakako bode oči podatak da su na 151 zaposlenog, što je prosjek ustanovljen na temelju odrađenih sati rada, troškovi osoblja iznosili čak 21 milijun kuna, što znači da bi u ovoj godini značajno trebalo povećati prihode tvrtke da uz povećani broj radnika doslovce sve ne pojedu plaće.

Uljanik (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Bolković kaže da su manjinski suvlasnici šokirani financijskim izvješćem te su ogorčeni zbog činjenice da su se o poslovanju tvrtke u koju su uložili novac morali informirati na stranicama Fine.

"Premda smo vlasnici udjela u Uljanik Brodogradnji 1856, službeno nismo dobili nikakve podatke o poslovanju, niti smo prije njihove službene objave konzultirani, što smo morali biti. Naime, prije nego što je predano financijsko izvješće o poslovanju u 2021. godini, morala je biti sazvana Skupština društva jer pravo i obaveza suvlasnika je ne samo da budu informirani, već i da donose prijedlog kako će se rasporediti eventualna dobit, odnosno na koji način će se sanirati eventualni gubitak. Ta odluka koju mora potpisati predsjednik Skupštine predaje se sa završnim računom, no u ovom slučaju Skupština nije sazvana, ni održana, tako da smo kao suvlasnici o poslovnim rezultatima Uljanika informirani putem Fine. Moram kazati da su Motortech Consulting, Metal Marine i UTP poslali požurnicu predsjedniku Uprave, kojom od njega traže hitno sazivanje Skupštine da bi se o objavljenim poslovnim rezultatima razgovaralo, no za sad na to nema odgovora", pojasnio je Bolković.

Podsjetimo, domaće proizvodne tvrtke koje posluju na području Arsenala, udružile su se, te koncem prošle godine za nešto više od 3 milijuna kuna iz stečajne mase Uljanika d.d. zajednički otkupile 2,06 posto poslovnog udjela i ušle u vlasničku strukturu Uljanik Brodogradnje 1856.

Uljanik (snimio Milivoj MIJOŠEK)

"Naš udio u Uljanik Brodogradnji 1856 je premali da bi mogli inzistirati i tražiti termin Skupštine, ali držimo da je u redu da nas se o poslovanju i poslovnim rezultatima informira. Uostalom, mi smo jedini od suvlasnika svoje udjele platili direktno novcem, jer Uljanik Brodogradilište u stečaju je u temeljni kapital unio opremu, a država potraživanja. Uložili smo nekoliko milijuna kuna s najboljim namjerama te moramo biti upoznati s odlučivanjem i uključeni u proces donošenja odluka", smatra Bolković.

"A nekakve odluke očito se hitno moraju donijeti jer prema onome što se može iščitati iz financijskog izvješća, poslovanje tvrtke u 2021. bilo je katastrofalno. S obzirom na to da je ove godine nastavljeno sa zapošljavanjem, a ne ugovaraju se poslovi koji bi za to dali podlogu, bojim se da će se generirati još veći gubici. Nadam se da će u Vladi, ali i Uljanik Brodogradilištu u stečaju koji je iz nekog razloga još uvijek većinski vlasnik ove tvrtke, shvatiti da moraju reagirati da bi to spriječili, jer oni su postavili aktualnu upravu i na njima je najveća odgovornost za rezultate njezina rada", ustvrdio je Bolković.

Direktor Motortech Consultinga dodaje da je vrlo važno razlučiti i od čega se sastoji struktura ostvarenih prihoda Uljanik Brodogradnje 1856 u 2021. godini, odnosno vidjeti da li se oni baziraju na radu zaposlenika ili u značajnom dijelu proizlaze od iznajmljivanja prostora u akvatoriju za vezove brodovima Jan de Nula i ostalih kompanija.

"Novi Uljanik nije dobio koncesiju da bi zarađivao novac na temelju rentanja vezova za vezivanje brodova, nego da bi ponovno pokrenuo proizvodnju i gradio brodove. Na vlasnicima je da utvrde pridržavaju li se oni toga ili ne, i da na temelju toga povuku određene poteze. Nadam se i vjerujem da ćemo se uskoro sjesti i o tome imati prilike razgovarati na Skupštini društva, no ako ona ne bude sazvana, mi ćemo sigurno reagirati jer smo dužni štititi svoje, ali i naše zajedničke interese", zaključio je Bolković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter