IZ ČEŠKE U PULU

KOŠTALI SU 7,6 MILIJUNA KUNA: Pulapromet dobio šest novih autobusa, a stiže ih još toliko

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
(N. LAZAREVIĆ)

(N. LAZAREVIĆ)


Riječ je o 12 metara dugim niskoulaznim vozilima tvrtke Iveco prilagođenima slabo pokretljivim osobama, invalidima, ali i majkama s djecom u kolicima, za koje je osigurana rampa. Busevi su klimatizirani te imaju besplatan Wi - Fi

 

U Pulapromet je iz Češke stiglo šest novih dizelskih autobusa, ukupne vrijednosti od 7,6 milijuna kuna bez PDV-a, od čega su 85 posto sufinancirali europski fondovi, a 15 posto Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Nabavljeni su u sklopu projekta "No regret", usklađenog s Operativnim programom Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

Riječ je o 12 metara dugim niskoulaznim vozilima tvrtke Iveco prilagođenima slabo pokretljivim osobama, invalidima, ali i majkama s djecom u kolicima, za koje je osigurana rampa. Busevi su klimatizirani te imaju besplatan Wi - Fi, pokretani su motorima Euro 6 dizel, imaju dvoja vrata i mogućnost bočnog naginjanja radi lakšeg ulaska putnika. Opremljeni su video nadzorom.

Nova vozila - od kojih su četiri danas puštena u promet, a preostala dva počet će voziti idućeg tjedna - danas su novinarima predstavili direktor Pulaprometa Igor Škatar i zamjenik gradonačelnika Robert Cvek. Škatar veli da je to početak projekta koji se realizira uz pomoć fondova i nadležnog ministarstva.

- Za desetak dana iz Francuske će stići još šest autobusa koji su u završnoj fazi proizvodnje. Nakon što stigne svih 12 vozila, najstariji busevi iz našeg voznog parka (proizvedeni 1988., 1995. i 2003.) odlaze u zasluženu mirovinu, ako tako možemo reći, pa ćemo na koncu imati isti broj od 34 autobusa. Dakle, trećina vozila bit će potpuno nova. Ostaju autobusi iz 2007. koje i dan danas zovemo novim. Imamo solidan vozni park, a s dopremom 20 plinskih autobusa (projekt koji se provodi u partnerstvu s Plinarom u sklopu ITU mehanizma, op. a.), možemo reći da ćemo imati vozni park čijih će 90 posto autobusa biti staro mjesec ili godinu dana, najavljuje Škatar. Kaže da još nije raspisan natječaj za plinska vozila. Dokumentacija i tehnička specifikacija predani su Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje.

- Dobili smo njihove prijedloge o tome što još treba dopisati u tehničkoj specifikaciji. Postoji povjerenstvo koje će razmotriti sve primjedbe, izradit će se konačan dokument i raspisati javni natječaj koji mora biti obavljen u roku od dva mjeseca. Očekujemo ga negdje krajem kolovoza, a bude li sve u redu, potpisat ćemo ugovor s isporučiteljem ili isporučiteljima jer će opet biti dvije grupe autobusa. Nakon toga moramo čekati isporuku, a prema sadašnjim saznanjima, to je oko 300 dana, objašnjava Škatar.

Cvek nije krio zadovoljstvo zbog obnove voznog parka kojim će, vjeruje, biti zadovoljni i Puljani. Podsjetio je da je gradnja punionice na stlačeni prirodni plin u Puli počela u ožujku.

- Projekt punionice i nabave plinskih buseva procijenjen je na 60,8 milijuna kuna. Kamen temeljac izgradnje punionice vrijedne 9,5 milijuna kuna položen je u ožujku ove godine, a završetak izgradnje planiran je u listopadu. Možemo biti zadovoljni što će naši građani imati javni prijevoz kakav priliči gradu kao što je Pula. I sami vozači će imati puno bolje uvjete rada. Ovi autobusi su apsolutno opremljeni i za potrebe osoba s invaliditetom, za majke s djecom u kolicima. Osim rampi, imaju i pozivne botune za reakciju samog vozača. Vodila se briga i o ekološkoj komponenti jer su autobusi iz sustava Euro 6 i najmanje od svih dizelaša zagađuju okolinu. Naravno da ćemo nakon nabavke autobusa na prirodni stlačeni plin tu dimenziju dignuti na višu razinu. Ovo je prvi korak, vjerujemo da će svi građani našeg grada biti izuzetno zadovoljni i svima ću poželjeti ugodnu vožnju u javnom gradskom prijevozu Pulaprometa, rekao je Cvek.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter