U neposrednom susjedstvu marine već se neko vrijeme intenzivno radi na pretvaranju donedavno ruševnih starih vojnih objekata u moderan hotelski kompleks s 4 zvjezdice, a kad za to budu ispunjeni uvjeti, odnosno država investitoru preda u posjed kompletno područje kamenoloma Punta Accuzzo, uslijedit će nastavak radova i na širenju marine i planirana izgradnja Luke 2
Najmlađa marina na Jadranu, pulska Marina Polesana, svoje je prve goste primila prije nešto više od godinu, no radilo se tek o prvoj dovršenoj fazi velikog nautičko turističkog projekta Katarina Monumenti koji na tom području realizira tvrtka Kermas Istra.
Marina Polesana smještena je na sjevernoj strani Pulskog zaljeva te, što je nautičarima posebno atraktivno, u neposrednoj blizini Brijunskih otoka. Prirodno je zaštićena od morskih valova i nevera te nudi premium sadržaje. Marina Polesana obuhvaća otok Svetu Katarinu i područje uvale Monumenti s pripadajućim akvatorijem, te je na prostoru od 22 hektara prošlo ljeto nautičare dočekala s ukupno 304 uređena veza, od kojih su 262 bila u moru, a 42 na kopnu. Nakon sezone radovi u marini su nastavljeni tako da se u tom akvatoriju sada nalazi 400 planiranih morskih vezova.
Već od otvaranja gostima su, uz opremljene pontone, na raspolaganju bili recepcija, sanitarni čvorovi, praonica i sušionica rublja te trgovina poznatih pića i cigara. U prvoj polovici ove godine na otočiću Katarina s radom je krenuo Cafe bar 21, a od 1. lipnja ponuda sadržaja proširena je i restoranom Katarina.
U neposrednom susjedstvu marine već se neko vrijeme intenzivno radi na pretvaranju donedavno ruševnih starih vojnih objekata u moderan hotelski kompleks s 4 zvjezdice, a kad za to budu ispunjeni uvjeti, odnosno država investitoru preda u posjed kompletno područje kamenoloma Punta Accuzzo, uslijedit će nastavak radova i na širenju marine i planirana izgradnja Luke 2.
Zbog prihoda koji se očekivao od suhog veza i servisne zone na tom području, gradnju Luke 2 investitor je smatrao jednim od svojih investicijskih prioritetom, no neriješena vlasničko imovinska pitanja i pravni spor kojim je tek nedavno omogućen nastavak procesa, realizacija tog dijela projekta još uvijek nije krenula.
Na području Luke 2 bit će izgrađeno još 150 vrlo kvalitetnih vezova u moru, a plan predviđa i gradnju 1.000 suhih vezova na kopnu, od kojih će polovica trebala biti izgrađena u prvoj fazi realizacije tog dijela projekta. U Luci 2 će biti uređena i opremljena i moderna zona za servisiranje brodova, a dok to ne bude moguće 200 tonska dizalica i pralište brodova privremeno su smješteni na otoku, odnosno prostoru za koji je bio planiran skroz drugačiji sadržaj.
No i u taj, zadnji dio projekta, uvjereni su u Kermas Istri, uskoro će se krenuti, tako da će projekt iz dana u dan sve više dobivati obrise plana i vizije predstavljenih prilikom ishodovanja koncesije za investiciju na tom prostoru.
Crnu mrlju na cijelu priču o brownfield transformaciji jednog napuštenog i zapuštenog područja u ekskluzivno uređene turističke sadržaje, ali i potpuno novu omiljenu gradsku lokaciju, zasad još uvijek bacaju opasni i ruševni objekti koji se nalaze na prostoru koji je u vlasništvu grada i Republike Hrvatske i koji se pod zaštitom države pretvaraju u ruglo. Investitoru su po tom pitanju potpuno vezane ruke, jer ne samo da nema ovlasti zaustaviti daljnje urušavanje tih objekata, već ne može ni intervenirati kako bi uredio okoliš uz njih.
Zbog toga postoji ozbiljna bojazan da se bez pronalaska zadovoljavajućeg rješenja za taj problem planirani prihod neće moći ostvariti jer će takva slika sigurno odbiti dio klijentele s kojom u hotelu i marini računaju.