C – Početak letne sezone za lake sportske zrakoplove, nakon zimske pauze, kritično je razdoblje (usporedivo s početkom motociklističke sezone), jer mnogi duže pauze polijeću s lođe održavanim odnosno nedovoljno pripremljenim zrakoplovom. Usto, standardi održavanja lakih sportskih zrakoplova neusporedivo se manje kontroliraju nego kod velikih putničkih i transportnih zrakoplova.
Za nasreću, izvjesno, odnosno moguće, bili su presudni sljedeći čimbenici:
1. Laki sportski zrakoplov Pipistrel Virus je sa Zračne luke Pula uzletio uzletno-sletnom stazom 0927, smještenom na pravcu istok-zapad, koja je u trenutku polijetanja bila pod udarom južnog vjetra “juga“. Kod većeg i snažnijeg zrakoplova taj bi utjecaj bio malen, a kod malog, razmjerno slabo motoriziranog zrakoplova taj je utjecaj bio značajan.
2. Tijekom polijetanja, zbog mogućeg manjkavog održavanja, u kritičnoj fazi leta pilot vjerojatno nije imao na raspolaganju punu snagu motora.
3. Njemački pilot, koji je lakim sportskim zrakoplovom Pipistrel Virus, upravljao s njemačkim kopilotom možda je loše odreagirao u nepovoljnim, odnosno kritičnim okolnostima dodatno pogoršanim bočnim udarom juga te je “prevukao” zrakoplov -previše povećao napadni kut, što je izazvalo slom uzgona (stoliranje), a specifičnom koncepcijom, s T-repom, i drastičan slom uzgona (superstoliranje) uz dodatno destabiliziranje udarom bočnog vjetra. Zrakoplov je upao u kovit i potpuno izgubljenu situaciju ,koja je rezultirala neminovnim padom.
4. Ne može se isključiti gubitak letnih sposobnosti pilota uslijed zdravstvenih problema – gubitak svijesti, infarkt…, u kritičnoj fazi leta.
5. Tragične posljedice pri padu s razmjerno male visine potakla je i konstrukcija zrakoplova s malom pasivnom sigurnošću (crashworthiness).
Načelno i slikovito, za aktivnu sigurnost leta (da se nesreća ne dogodi) bitna su tri čimbenika: brzina, visina i pamet, pri čem su za preživljavanje minimalno potrebna dva. Izvjesno Pipistrel Virus, nakon polijetanja u Zračnoj luci Pula, našao se u situaciji da ne raspolaže nijednim čimbenikom aktivne sigurnosti, pa je pad zrakoplova, usto male pasivne sigurnosti (zaštite pri padu), bio neizbježan, usto i tragičan.