Bilo da je upravne postupke predmeta legalizacije vodila i rješavala Istarska županija ili AZONIZ, niti jedno rješenje o izvedenom stanju ne može se donijeti bez saznanja i suglasja općina i gradova, pa tako ni Općine Medulin, što načelnik Kirac ili ne zna ili namjerno prešućuje, ističu iz Županije
(foto iz arhive Javne ustanove Kamenjak, autora Dina Diminića)
Načelnik Općine Medulin Ivan Kirac u zadnjem se istupu vezanom uz veliki problem bespravne gradnje na području Kamenjaka, između ostalog, osvrnuo i na kronologija problema koji je do danas eskalirao. Tako je, između ostalog, ustvrdio da su i država i Županija pridonijele toj legalizaciji bespravne gradnje - čiji se točan broj i ne zna, ali se spominje brojka od više od 30 objekata - koja se gotovo u većini slučajeva uopće nije trebala ozakoniti.
U prilog toj tezi govori da su to mahom bile i kampkućice i nadstrešnice koje su kasnije zatvaran" improviziranim materijalima. Također, ustvrdio je i da mnogi nisu bili vidljivi na ortofoto snimci iz 2011. godine, što je bio preduvjet za legalizaciju, već su, s obzirom na mogućnost da se jednim rješenjem legalizira više objekata, u jednu "košuljicu" uguralo tako više objekata. Na takav su istup reagirali iz kabineta župana Istarske županije.
Građevina izgrađena prije 21. lipnja 2011.
"U članku pod naslovom 'Županija i država legalizirale - kamp kućice i nadstrešnice! Općina Medulin kreće u borbu protiv bespravne gradnje', izneseno je niz netočnih informacija od strane načelnika Općine Medulin, na koje želimo ovim putem ukazati s ciljem istinitog informiranja šire javnosti. Prije dva tjedna, načelnik Općine Medulin Ivan Kirac izjavio je da je na području Kamenjaka Istarska županija legalizirala tridesetak objekata u proteklom razdoblju. Nakon ponovnog pregleda kompletne dokumentacije, potvrdili smo da je riječ o jednom jedinom objektu na području Kamenjaka koji je legalizirala Istarska županija, i to u skladu sa Zakonom o postupanju s nezakonito izgrađenim građevinama. Ne zato što se Županiji prohtjelo legalizirati taj objekt, nego zato što je morala temeljem navedenog Zakona.
U svom zadnjem medijskom istupu, načelnik Kirac više ne govori o 30 objekata koje je Županija legalizirala jer zna da to naprosto nije istina. No, sad proziva Istarsku županiju i državnu Agenciju za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada (AZONIZ) da su donijele Rješenje o izvedenom stanju za zgrade koje nisu vidljive na snimci DOF/2011 (snimak stanja na terenu iz lipnja 2011. koji je osnova za legaliziranje građevina temeljem Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim građevinama) što, ponovno, pogotovo u onom dijelu koji se odnosi na Istarsku županiju nije točno", navodi se u reagiranju kabineta župana.
Kako je i ranije dana informacija da je Istarska županija na području Kamenjaka u k.o. Premantura donijela jedno Rješenje o izvedenom stanju kojim je ozakonjena jedna manje zahtjevna zgrada, a nakon detaljnog pregleda digitalno dostupne arhive, može se potvrditi da je uvidom u DOF/2011 utvrđena vidljivost zgrade, odnosno da je građevina izgrađena prije 21. lipnja 2011. godine, te je, kažu nadalje, Istarska županija za predmetnu zgradu 2015. godine donijela rješenje o izvedenom stanju.
26.500 zahtjeva za izdavanje rješenja
"Istarska županija je u vrijeme rada Agencije za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada (koja je započela s radom 10. veljače 2014. godine, a prestala s radom 1. srpnja 2019. godine), AZONIZ-u dostavila u rad oko 13.500 zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju (ozakonjenje), od ukupno oko 26.500 zaprimljenih zahtjeva. Ingerenciju nad rješavanjem zahtjeva za legalizaciju imala je u tom periodu za te predmete isključivo državna Agencija uz uključenost svakog JLS-a (općina i gradova) na čijem se teritoriju nalaze objekti za koje su podnijeti zahtjevi, a ne Županija.
Naime, valja naglasiti i činjenicu da, bilo da je upravne postupke predmeta legalizacije vodila i rješavala Istarska županija ili AZONIZ, niti jedno rješenje o izvedenom stanju ne može se donijeti bez saznanja i suglasja općina i gradova, pa tako ni Općine Medulin, što načelnik Kirac ili ne zna ili namjerno prešućuje. Razlog tome je što, prilikom vođenja postupka općine i gradovi moraju biti pozvani na uvid u spis u svojstvu JLS-a na čijem se području nalazi nezakonito izgrađena zgrada.
Daljnji uvjet za izdavanje rješenja o izvedenom stanju je da općine i gradovi tijelu graditeljstva dostave dokaz da je podnositelju zahtjeva izdala Rješenje o naknadi za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru te dokaz da je podnositelj zahtjeva naknadu i platio. Dakle, zaključak je da su općine i gradovi, u ovom konkretnom slučaju Općina Medulin, u svakom upravnom postupku izdavanja rješenja o izvedenom stanju i pozvani i bili aktivni sudionik postupka.