OD TUNELA DO MATULJA

Počeli radovi na proširenju ceste koja se nadovezuje na Ipsilon s riječke strane. Morat će se rušiti i neke kuće. POJEDINIM VLASNICIMA TO PAŠE

| Autor: Glas Istre

Počeli su preliminarni radovi i na proširenju ceste koja se nadovezuje s Istarski ipsilon s riječke strane tunela Učka, piše Novi list.

Ispod vijadukta Anđeli započeli su istražni radovi vezani za proširenje autoceste od tunela Učka do Matulja. Projekt je to koji je nedavno spomenut i na matuljskom Općinskom vijeću, kada je rečeno kako će zbog navedene investicije kuće nekih Matuljaca biti srušene, za što će oni biti obeštećeni, odnosno bit će im ponuđena alternativna rješenja.

Načelnik Matulja Mario Ćiković na sjednici Vijeća rekao je da su ih predstavnici investitora iz Bina-Istre obavijestili o brzini realizacije njihovih projekata te da bi proširenje tunela Učka, a potom i ceste s kvarnerske strane tunela, trebalo startati ove godine u studenom.

Govoreći o navedenom projektu, koji bi do 2025. godine trebao doći do Matulja, naveo je da će se neke kuće na samoj cesti morati "izmjestiti".

Na pitanje vijećnika na koji način će se to učiniti, načelnik je objasnio da je riječ o državnom projektu te će o tome računa voditi sami investitori.

Ta je tema odjeknula u javnosti, a posebno kod onih stanovnika Matulja koji imaju svoje kuće i nekretnine/terene u blizini postojeće ceste za tunel Učku, a koja bi kroz nekoliko godina trebala biti izgrađena u punom profilu.

Stavovi mještana uz prometnicu, kako saznajemo, su podijeljeni. Ima onih iz prve linije do ceste koji jedva čekaju na "zamjenu" svog doma jer žive na korak od već sada bučne prometnice, dok drugi pak prenose da žive u strahu od eventualnog rušenja njihove kuće i pričaju o emocijama koje ih vežu uz dom koji su godinama gradili, stvarali.

Na pitanje koja će to matuljska područja zahvatiti trasa ceste i koliko bi se kuća moglo rušiti zbog gradnje prometnice na matuljskom području, načelnik Općine Matulji odgovara da je još preuranjeno govoriti o mogućim lokacijama koje će zahvatiti trasa, sve dok se ne izradi idejni projekt za novu prometnicu.

– U ovom trenutku ne možemo govoriti o tome koliko će eventualno kuća biti na trasi ceste ili kroz koje privatne čestice će cesta prolaziti. Moramo pričekati novi idejni projekt za koji investitor mora dobiti lokacijsku dozvolu, a tek će se onda rješavati pitanje vlasništva, privatnih terena ili eventualno kuća koje su na trasi, objasnio je Ćiković.

U Bina-Istri Novi list saznaje da bi projektna dokumentacija trebala biti zgotovljena do kraja godine, nakon čega će se održati i javne rasprave na lokalnoj razini, što će biti i pravi trenutak za eventualnu reakciju građana.

Na pitanja upućena tvrtki Bina-Istra o radovima koji se izvode ispod vijadukta Anđeli i samom projektu, stigao je sljedeći odgovor:

- Duž dionice tunel Učka - Matulji izvode se istražni radovi vezano uz projektiranje faze 2B2-2 projekta autoceste Istarski ipsilon. Spomenuti radovi podrazumijevaju precizno snimanje terena, kao i geotehnička istraživanja potrebna za izradu građevinskih projekata. Projektna dokumentacija planira se zgotoviti do kraja ove godine pa se stoga može očekivati održavanje javnih rasprava na lokalnoj razini Grada Opatije i Općine Matulji, kroz čija područja ova cestovna infrastruktura prolazi. Investitor, koncesionarsko društvo Bina-Istra, u svojim srednjoročnim planovima namjerava izgraditi puni profil autoceste na dionici od tunela Učka do Matulja. Na Istarskom ipsilonu trenutačno se odvijaju radovi na fazi 2B1, odnosno na punom profilu autoceste od Pazina do tunela Učka, gdje bi prva dionica od čvora Rogovića do čvora Cerovlje, dužine od 11 kilometara, mogla biti puštena u promet tijekom ovoga ljeta, odnosno četiri mjeseca prije ugovorenog roka. Isto tako, Bina-Istra je pripremila svu projektnu dokumentaciju te dobila građevinsku dozvolu za izgradnju druge cijevi tunela Učka. Početak ovih radova očekuje se u bliskoj budućnosti po zatvaranju financijske konstrukcije i stjecanju odobrenja Glavne uprave za tržišno natjecanje Europske komisije, stoji u odgovoru iz Bina-Istre.

Baš kao i čelnici iz Matulja, tako su i predstavnici Grada Opatije nedavno održali sastanak s predstavnicima Bina-Istre na čelu s generalnim direktorom tvrtke Dariom Silićem koji ih je informirao o idejnom projektu drugog kraka autoceste koji će se zbog konfiguracije terena smjestiti sjeverno, s pribrežne strane od postojećeg kolnika.

Na sastanku je dogovoreno da će detaljniji podaci o projektu biti dostavljeni u Grad, a prema njima će precizno biti vidljiva planirana trasa autoceste i moguće situacije u kojima se trasa približava postojećim građevinama, stoji na web stranicama Grada Opatije.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter