Unatoč protivljenju Vijeća roditelja i Školskog odbora o čemu smo nedavno pisali, u Osnovnoj školi Centar u Puli s drugim polugodištem otvoren je poseban razredni odjel za učenike s problemima u ponašanju. Nastavu vodi učiteljica razredne nastave zaposlena upravo za rad u tom odjelu. Ravnateljica škole Centar Melita Milić, koja je u međuvremenu prešla na drugo radno mjesto, a koju smo zatekli pred odlazak s tog radnog mjesta, pojasnila nam je da je umjesto planiranog pregrađivanja kabineta kemije, za rad posebnog odjela prenamijenjen ured ravnatelja. To je uzak i nedovoljno osvijetljen prostor s rešetkama na prozorima, i to zatečenima, da ne bude zabune. Ured ravnatelja, pak, uređen je u dijelu zbornice.
Prostorni uvjeti (ne) postoje
- Uređen je jedan prostor, ali još nemamo sve potrebne uvjete. Prema državnom pedagoškom standardu, za takav odjel potrebne su tri prostorije, ukupno 62 kvadrata, a Grad je zasad osigurao učionicu od 20 kvadrata. Nije dobro ni što je škola u centru grada, ni što nema dvorište, ali nisu to najbitniji nedostaci. Po meni, najveći je problem što u školi Centar imamo i razred za djecu s intelektualnim poteškoćama, i to jedini u gradu. To su posebno osjetljiva djeca kojima je neophodno osigurati senzibilizirano, posebno vršnjačko okruženje i prihvaćenost. Mislim da bi se škole na području Pule trebale ravnomjerno zadužiti za rad s djecom s posebnim potrebama. Zašto sve to koncentrirati na jednom mjestu?, kaže ravnateljica Milić.
Evo što kažu u Gradu Puli u vezi protivljenja roditelja i Školskog odbora OŠ Centar.
- Nakon što je Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo zahtjev OŠ Centar za otvaranjem posebnog razrednog odjela za djecu s teškoćama u razvoju, kao i zahtjev za zapošljavanjem učitelja, predstavnici Grada u dva su navrata već razgovarali s Vijećem roditelja škole, Školskim odborom, ravnateljicom škole te predstavnicima Državne uprave. Stav Grada kao osnivača škole je da svakom djetetu treba omogućiti pravo na kvalitetno školovanje i smatramo da je potrebno učiniti sve što je u najboljem interesu za svako dijete, štiteći pritom i pravo ostale djece na neometano praćenje nastave. Sami roditelji škole u više su navrata upozoravali da njihova djeca ne mogu nesmetano pohađati i pratiti nastavu u onim razrednim odjelima gdje su prisutna i djeca s poremećajima u ponašanju. Smatramo da se djecu s poteškoćama u razvoju ne smije marginalizirati, već im je potrebna individualna stručna pomoć kako bi mogla savladati gradiva primjerena njihovoj dobi, stoji u odgovoru iz gradske uprave.
Škola Centar, ponavljaju iz Grada, s obzirom na prostorne mogućnosti i ekipiranost stručnih službi (imaju pedagoga, socijalnog pedagoga i psihologa), adekvatna je za ustroj posebnog odjela za djecu s poremećajima u ponašanju. (D. PALIBRK)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU