(Hina/EPA)
U Regionalnom nastavnom centru civilne zaštite Split u Divuljama u petak e u organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite održana stožerna vježba zrakoplovne potrage i spašavanja "ASAR 2021-2".
Cilj vježbe je provjera usklađenosti djelovanja sudionika zrakoplovne potrage i spašavanja sukladno važećim procesima.
Prikazana je pokazna vježba u slučaju pada zrakoplova koji je bio na letu Split-Zagreb, a u njoj su sudjelovale brojne službe od Zaštite spašavanja na moru, Crvenog križa, Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS), vatrogasaca, županijskog Stožera civilne zaštite, policija, meteorološke službe, sve zrakoplovne službe, kontrole leta, Hitna pomoć, te KBC Split koji su tijekom vježbe bili potpuno sinkronizirani.
Župan Splitsko-dalmatinski Blaženko Boban je podsjetio kako je u Divuljama još od prije formiran stalni postav hitnih službi, te je najavio kako će za desetak dana započeti radovi na trenažnom centru za sve hitne službe u Vučevici kod Klisa, kao i da će to na području cijele jugoistočne Europe biti jedinstveni centar.
Vježba se provodi u tri koraka, objasnio je ravnatelj Civilne zaštite i pomoćnik ministra Damir Trut, podsjetivši da je prije nekoliko mjeseci održana komunikacijska vježba spajanja različitih službi. Danas se održala stožerna vježba gdje su u kontroliranim uvjetima svi oni koji sudjeluju u takvim aktivnostima temeljem normativnih dokumenata spašavanja zrakoplova i treći korak je operativna vježba na terenu sa svim snagama koje inače djeluju u takvim aktivnostima, a koja će se održati na jesen.
"Vježba je napravljena da se uvježbava i provjerava nacionalna, područna i operativna razina. Sve te razine imamo ovdje na ovom jednom prostoru, na poziciji polijetanja zrakoplova iz Zračne luke Split. Vrlo brzo dolazi do ulijetanja ptice u motor, pilot traži ponovno slijetanje na pistu i u međuvremenu nestaje sa odraza. U tom trenutku zrakoplov pada nakon čega kreće cijela procedura koja je propisana uredbama", naglasio je Trut.
Dodao je kako u Hrvatskoj aktivnost za kopneni dio vodi Ministarstvo unutarnjih poslova, odnosno Ravnateljstvo civilne zaštite, a za morski dio vodi Ministarstvo prometa i infrastrukture. Sve je vrlo precizno propisano, pa i međunarodnim standardima da se takve vježbe moraju održavati u jednom ciklusu radi certifikacije zračnih luka, pa će se sada certificirati splitska i zagrebačka zračna luka.