(Hina/EPA)
Grad Đakovo sa svojom Turističkom zajednicom predstavio je u petak prigodne poštanske marke iz serije „Hrvatski turizam - Đakovo“ s motivima pročelja katedrale sv. Petra i manifestacije Đakovački vezovi.
Hrvatska pošta pustila ih je u optjecaj u četvrtak, 2. lipnja. Seriju prigodnih maraka oblikovao je Dean Roksandić, dizajner iz Zagreba. Autori fotografija su Mario Romulić i Dražen Stojčić, fotografi iz Osijeka. Naklada maraka iznosi 30.000 primjeraka po motivu i izdane su u arčićima od 10 maraka. Hrvatska pošta tiskala je i prigodnu omotnicu prvog dana.
Na predstavljanju je ispred Hrvatske pošte govorila voditeljica Poslovne jedinice Đakovo Natalija Miklaj. Inicijator ideje da grad Đakovo dobije svoje prve službene marke – predsjednik Kulturnog vijeća grada Đakova Robert Francem, koji je tu ideju iznio s Filatelističkim društvom Đakovo, rekao je kako poštanska marka ima višestruku važnost – filatelističku, simboličnu i drugu vrijednost.
Đakovo sada ima svoju službenu marku i ulazi u povijest filatelizma. Ovo je vrijedilo čekati, rekao je Francem.
Direktorica Turističke zajednice grada Đakova Marija Burek rekla je kako je Đakovo dosad dobilo niz priznanja za svoj turizam te da su poštanske marke potvrda njegovom turizmu. Dodala je i kako se turistički promet u Đakovu od 2012. nadalje gotovo utrostručio, počevši prije 10 godina s nešto više od 7000 noćenja dok je broj turističkih postelja narastao na 400.
U ime Đakovačko-osječke nadbiskupije govorio je dekan KBF-a u Đakovu Vladimir Dugalić, ističući jedinstvenost đakovačke katedrale što je prepoznala i Pošta, odabravši ju kao motiv za marku.
"Strossmayer je u njoj sazdao sve najbolje što je vidio putujući po Europi svoga vremena. Ona je jedno pravo bogatstvo i s pravom je našla svoje mjesto u filateliji, dok biskup Strossmayer, na žalost, još nije – nema svoju novčanicu", rekao je Dugalić.