(Hina/EPA)
Iz Sindikata pomoraca Hrvatske predlažu hitne izmjene Programa o sufinanciranju ukrcaja vježbenika palube, stroja i elektrotehnike, navodeći da mu svrha ne bi trebala biti dodatno sufinanciranje brodara te da program neizravno potiče dio hrvatskih brodara na iskorištavanje vježbenika.
Kako je priopćeno na stranicama tog sindikata, riječ je o Programu o sufinanciranju ukrcaja vježbenika palube, stroja i elektrotehnike na brodove u međunarodnoj i nacionalnoj plovidbi od 2021. do 2024., a sindikat je prijedlog izmjena poslao Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Sindikat pomoraca zatražio je od ministarstva da razmotri njihov prijedlog i uskladi ga sa stvarnim potrebama mladih pomoraca, to jest vježbenika.
Glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan izjavio je u srijedu na upit Hine da je Program o sufinanciranju ukrcaja vježbenika donesen lani, ali nije donesen transparentno i uz socijalni dijalog.
Rekao je da su, nakon što se program počeo primjenjivati, dogodilo ono na što je sindikat upozoravao - počele su dolaziti primjedbe kadeta ukrcanih na brodove.
Neki kadeti na brodovima rade kao kormilari ili mornari, a plaćeni su kao kadeti, rekao je Melvan i dodao da bi država ono što sufinancira trebala i kontrolirati.
Istaknuo je kako vježbenici koji još nemaju znanja, iskustva ni svjedodžbe ne bi trebali obavljati poslove za koje nisu obrazovani jer ih se tako dovodi u opasnost, a istodobno su i potplaćeni.
Rekao je da se ukrcaj vježbenika sufinancira uglavnom samo na hrvatskim kompanijama jer su kriteriji i sustav apliciranja oblikovani tako da strani brodari imaju male izglede da dobiju subvencije.
Melvan je istaknuo da se primjedbe u vezi sa sufinanciranjem ne odnose na sve hrvatske brodare jer dio njih radi pravilno, educira i stvara kvalitetne pomorce.
Iz Sindikata pomoraca još naglašavaju da su pomoć i sufinanciranje brodara dobrodošli, ali ne na štetu vježbenika.
Navode da je svrha programa razvidna iz njegova naziva jer je namijenjen mladim hrvatskim pomorcima, budućim časnicima kojima bi se trebao osigurati dostojan završetak obrazovanja i vježbenička praksa, koja će im jamčiti nastavak karijere za koju su se školovali.
Smatraju da se programom ne smije dodatno sufinancirati hrvatske brodare koji su ionako mnogo brodova registrirali izvan Hrvatske i tako izbjegli primjenu hrvatskih propisa i podmirivanje raznih obveza.
Također navode da nije jasno po kojem se kriteriju pojedini brodar smatra hrvatskim brodarom, da je malo pomorskih kompanija i brodova koji uistinu plove pod hrvatskom zastavom te da ih nije ni približno dovoljno za ukrcaj svih hrvatskih časnika.