Prošao Božić, stižu sniženja. Od petka, 27. prosinca, prvi je dan. Kroz 60 dana očekuju se tri kruga padanja cijena sve do 70-postotnih sniženja, izvijestila je Hrvatska gospodarska komora (HGK).
Sniženja se tradicionalno vežu uz povoljnije cijene odjeće i obuće, koja se najviše prodaje, no građani na sniženju kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode poput zimske opreme i sezonskih dekoracija, priopćeno je iz HGK.
Posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje u Hrvatskoj su regulirani Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pravila prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i oblike plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo prosječnom potrošaču. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje mora biti transparentno istaknuto, uključujući i raspon sniženja.
Tijekom sezonskog sniženja dodatno raste i online prodaja koja u našim i globalnim okvirima već niz godina ima pozitivne trendove. Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. godine više od 60 posto građana Unije kupovalo online kanalima. U Hrvatskoj je ta brojka još uvijek dosta niža i kreće se oko 35 posto.
Putem e-trgovine na razini Unije najviše se kupuju odjeća i sportski proizvodi (64 posto), usluge vezane za putovanje (53 posto), proizvodi za kućanstvo (45 posto), ulaznice za priredbe (39 posto) te knjige, časopisi i novine (32 posto). Manje od petine e-kupaca kupovalo je telekomunikacijske usluge (20 posto), računalni hardver (17 posto), lijekove (14 posto) i materijal za e-učenje (7 posto).