(Hina/EPA)
U Domu pastoralnih susreta u Lovranu u ponedjeljak su otvoreni 1. Mediteranski teološki susreti, koji se održavaju na temu "Sloboda i odgovornost za izgovorenu riječ".
Sudjeluje 40-tak studenata treće, četvrte i pete godine studija teologije te apsolvenata katoličkih, protestantskih i pravoslavnih teoloških fakulteta te studente poslijediplomskih studija teologije. Skup je ekumenskog karaktera i uz katoličke, uključeni su pravoslavni i protestantski teolozi. U programu sudjeluju studenti protestantskih i pravoslavnih teoloških fakulteta.
Inicijator skupa je riječki nadbiskup koadjutor Mate Uzinić koji je u uvodnom govoru ustvrdio da je sloboda dar i jedna od temeljnih ljudskih osobina. "Tko nije slobodan, osjeća se da nije ni potpun čovjek i slobodu s pravom očekujemo od drugih i drugi je očekuju od nas", rekao je Uzinić.
Uzinić je ustvrdio da ima mnogo ljudi koji su izvanjski slobodni, materijalno osigurani, onih koji su na visokim crkvenim ili društvenim položajima, ali koji su stvarno u svojoj nutrini neslobodni, zarobljeni interesom. S druge strane su obični ljudi koji se svakodnevno bore za preživljavanje, a svejedno su slobodni. Naveo je da sloboda nosi sa sobom i odgovornost jer ili je odgovorna ili prelazi u nasilje, anarhiju, svojeglavost ili mlakost i ljigavo povlačenje u šutnju.
Nadbiskup je ustvrdio da je danas, uz slobodu mišljenja i riječi, potrebna i odgovornost za riječ i govor. "Puno se govori i o Bogu i ljudima, ali govori se i neodgovorno. Naša je javnost i komunikacijski prostor, pa i vjerski i crkveni, zatrovan brbljanjem, pojeftinjenim pa i vulgarnim zloupotrebama velikih, svetih riječi. Istodobno se kroz te bujice riječi ponekad sije toliko nepodnošenja, osuda, toliko mržnje", rekao je.
"Koliko se danas nas Božjih ljudi zavuklo u udobni klerikalizam, u ideologiju pretkoncilskoga natražnjaštva, u estradni religiozni populizam, ustvari u 'grešnu šutnju' o stvarima i nepravdama velikih i moćnih, o bogu novcu, zlim moćima i korupciji, koje bismo trebali proročki razotkriti, dok se s druge strane tako olako bavimo teškim moralnim riječima osude onih malenih i običnih i ljudi koji se ionako teško nose sa svojim svakodnevnim životnim problemima i sa svojom ljudskom slabošću koja je obilježena grijehom", zaključio je Uzinić.