(Hina/EPA)
GOOD inicijativa zahtijeva da Ministarstvo obrazovanja prije povratka djece u škole i vrtiće, u suradnji sa strukom, donese konkretne epidemiološke mjere, plan i upute o uvjetima povratka u škole, a potom o tome razgovara s nastavnicima, roditeljima i učenicima.
GOOD inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne institucije, koju čine organizacije civilnoga društva koje se bave neformalnim obrazovanjem i ljudskim pravima, u priopćenju je u ponedjeljak zatražila da se najprije osiguraju uvjeti za povratak u škole, a onda o tome razgovara sa svim dionicima.
Nisu donesene konkretne mjere, stanje kaotično
Uz napomenu kako je Vlada zaključila da će, u trećoj fazi popuštanja mjera zbog zaraze COVID-om 19, od 11. svibnja omogućiti rad predškolskih ustanova i razredne nastave te posebnih razrednih odjela i rada s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi, GOOD inicijativa ocijenila je kako za to nisu donesene konkretne mjere.
Smatraju da takva situacija pred nastavnike, roditelje i učenike stavlja bezbroj pitanja bez odgovora, a umjesto povjerenja u sustav obrazovanja dovodi do kaosa, nerazumijevanja i nesigurnosti.
"Ministarstvo znanosti i obrazovanja pri tome putem medija poručuje da će roditelji moći odlučiti o slanju djece u školu te da će se nastava i dalje odvijati i online, čime sav teret odgovornosti prebacuje na roditelje", istaknuto je.
Za GOOD inicijativu potpuno je neprihvatljivo da roditelji donose odluke bez jasne, točne i pravovremene informacije o tome kako će točno izgledati povratak u škole i vrtiće i što to zapravo znači za zdravlje njihove djece i obitelji.
Navedeno je da se, prema anketi Foruma za slobodu odgoja, spomenutoj mjeri protivi dvije trećine od gotovo 9500 odgojno-obrazovnih radnika i roditelja koji su se izjasnili u anketi.
Iako je za djecu važna nastava u razredu i priželjkuju je, GOOD inicijativa smatra kako za to treba osigurati preduvjete, te da je problematična odluka da se najprije otvore vrtići i razredna jer upravo najmlađa djeca trebaju podršku i dodatni nadzor u provođenju fizičke distance, higijene i pridržavanja mjera.
Ministarstvo odluku opravdalo jedino ekonomskim razlozima
Ministarstvo je do sada, ocijenila je Inicijativa, svoju odluku opravdalo jedino ekonomskim razlozima, odnosno činjenicom da će roditelji djece ići na posao, pa stoga i djeca trebaju u školu. Pri tome se, istaknuto je, ministrica Blaženka Divjak poziva na netočne informacije, tvrdeći da je to praksa i svih drugih država u Europskoj uniji.
"Stoga ostaje za zaključiti da iza ove odluke ne stoje ni epidemiološka struka, niti obrazovni djelatnici, potrebe djece i roditelja, dobra praksa, već samo ishitrena reakcija za spas gospodarstva, nauštrb zdravlja i sigurnosti djece, a onda i svih građana", ocijenila je GOOD inicijativa.
Nejasno im je i kako će se osigurati provedba škole na daljinu i nastave u školama bez dodatnog opterećenja učitelja, koji bi na oba programa trebali paralelno raditi.
"Ovim potezom Ministarstvo još jednom ignorira i izigrava upravo one kojima treba biti potpora - učitelje i nastavnike, koji su u ovoj krizi itekako pokazali spremnost na suradnju, prilagodbu i razumijevanje", ustvrdila je Inicijativa.
Navedeno je i kako je od razornoga potresa u Zagrebu i okolici prošlo više od mjesec dana, a 25 zagrebačkih škola neupotrebljivo je za boravak. Dodaje se da gradski uredi nadležni za obnovu i obrazovanje nisu dogovorili kako će se sanirati šteta u školama, a Ministarstvo i Grad Zagreb prebacuju odgovornost za te škole, umjesto da zajedno rade u najboljem interesu djece.
S obzirom pak na to da je nastava na daljinu do sada funkcionira za veliku većinu djece, GOOD inicijativa predložila je Ministarstvu da, umjesto da pred kraj školske godine vraća najmlađe učenike u škole, usmjeri svoje djelovanje na osiguravanje uvjeta za rad svoj djeci koja su zbog zdravstvenih ili ekonomskih razloga ili jezika kojim govore zaboravljena i zanemarena u nastavi na daljinu te njihovim roditeljima.
"Zdravlje i životi djece trebaju biti na prvom mjestu, stoga je do povratka djeca u škole i vrtiće važno uspostaviti sigurne uvjete, koje do tada treba osigurati Ministarstvo u suradnji sa lokalnim upravama, a trebaju biti osigurani i nakon epidemije", zaključila je GOOD inicijativa.