(Hina/EPA)
Direktor Čistoće Dubrovnik Marko Iveković izjavio je u četvrtak kako će, prema budućem sustavu gospodarenja otpadom, fiksna cijena usluge odlaganja za kućanstva iznositi 61 kunu, dok će varijabilna ovisiti o količini odloženog miješanog otpada.
Iveković je na predstavljanju novog sustava istaknuo kako je cilj novog modela naplate smanjiti količinu miješanog komunalnog otpada, a povećati odvajanje i recikliranje.
„Glavno načelo je da onečišćivač plaća. Napušta se stari sustav naplate prema kvadraturi stambenog prostora, a uvodi se plaćanje prema stvarno predanoj količini otpada. To će biti glavni kriterij za iznos cijene u varijabilnom dijelu”, objasnio je Iveković.
Dodao je kako će se, zbog prostornih problema, dio otpada odlagati u spremnike na javnoj površini, a dio kod pojedinog korisnika.
„U prigradskim naseljima će se korisnicima podijeliti spremnici, a na užem području grada većinom će spremnici biti na javnoj površini, s ugrađenim 'otpadomjerima' s 20 litara zapremine. Svaki korisnik će s identifikacijskom karticom otvarati spremnik te kroz uređaj odložiti otpad”, rekao je Iveković.
Dubrovački gradonačelnik Mato Franković istaknuo je kako je cijena usluge u okvirima srednje razine u odnosu na druge hrvatske gradove, ali i naglasio kako će se utvrditi i socijalni kriteriji.
„Ne želimo penalizirati obitelji s malom djecom. Temeljem Odluke dodatnim pravilnicima osmislit ćemo olakšice, a taj dio bi sufinancirao Grad Dubrovnik”, rekao je Franković.
Javno savjetovanje o Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Dubrovnika otvoreno je u četvrtak pa je Franković pozvao građane da do 7. svibnja iznesu svoje prijedloge i primjedbe.
Nacrt odluke proslijedit će se Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje, a nakon toga Čistoća će na javno savjetovanje staviti cjenik javne usluge kojim će se odrediti pojedinačne cijene, odnosno varijabilni dio usluge sakupljanja komunalnog otpada.