(Hina/EPA)
Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak u utorak je ocijenila da je obrazovni sustav u blokadi zbog igara moći između premijera Andreja Plenkovića i prosvjetnih sindikata te poručila da ona u tim igrama ne želi sudjelovati i neće se svrstati niti na jednu stranu.
Sustav u kojemu imamo 463.000 učenika u potpunoj je blokadi. Na kocki je budućnost tih učenika zbog igara moći i nadmetanja između sindikata i premijera i ja u takvim scenarijima ne mogu i neću sudjelovati, istaknula je ministrica s izvanredne konferencije za novinare koju je sazvala na prvi dan općeg štrajka u osnovnim i srednjim školama.
Apelirala je na sindikate i premijera da otvore dijalog, da se izdignu iz svojih sadašnjih pozicija i nađu kvalitetan kompromis.
Divjak je rekla i kako je od početka štrajka pokušala sama pomiriti dva ustavna prava - pravo na kvalitetno obrazovanje i pravo zaposlenih u sustavu odgoja i obrazovanja da se bore za svoj materijalni status.
Dodala je kako je sve do sada pokušala da se otvori dijalog, da se pomaknu početne pozicije i da dođe do kompromisa.
"I premijeru sam rekla da je imperativ nastavak dijaloga', rekla je.
Upitana o tome je li razmišljala o podnošenju ostavke, odgovorila je da je razmišljala isključivo o tome kako ne pridonijeti kaosu nego učvrstiti put prema traženju rješenja.
'Ja se neću svrstati na stranu jednih ili drugih. Ovo što sada imamo, izostanak dijaloga i kompromisa nešto je što nije dobro', kaže Divjak.
Za sutra je najavila konzultacije sa sindikatima i pravobraniteljicom za djecu na kojem bi trebali razgovarati o nadoknadi nastave i organiziranju nastavka školske godine koja je reformska.
Otkrila je da je sve ovo što je rekla na konferenciji rekla i premijeru Andreju Plenkoviću, a na pitanje što je on odgovorio rekla je da je bolje da on to kaže.
Na konferenciji za novinare ministrica se pohvalila i uspjehom svoga dvoipolgodišnjeg mandata na mukotrpnom putu uvođenja kurikualarne reforme u škole i slamanju partikularnih i ideoloških interesa.
"Dio reforme sigurno je poboljšanje statusa učitelja koji je desetljećima bio zanemarivan i u ovom trenutku sigurna sam da mogu tvrditi i imam dokaze da sam dala sve od sebe da u dvije i pol godine poboljšamo status učitelja što nije jednostavno", rekla je.
Pomak je kaže ostvaren u nagrađivanju učitelja, većim mogućnostima njihova napredovanja, administrativnom rasterećenju, uvođenju statusa službene osobe, edukaciji, opremi za učitelje i škole.
No. učitelji i dalje osjećaju da ih se ne čuje dovoljno i da još treba raditi na poboljšanju njihova statusa, istaknula je ministrica.