(Snimila Sandra Šimunović/Pixsell)
Hrabri telefon u suradnji s UNICEF-om pokrenuo je višejezično chat savjetovanje za djecu i obitelji u migracijama, omogućujući im podršku na šest dodatnih jezika - engleskom, francuskom, turskom, ukrajinskom, pashtu i arapskom, priopćili su u utorak iz organizacije.
"Djeca i roditelji u migracijama, uključujući i djecu bez pratnje, suočavaju se s brojnim izazovima pri dolasku u novu zemlju i procesu integracije, poput straha od neizvjesnosti, jezičnih barijera, diskriminacije i otežanog pristupa obrazovanju, što može negativno utjecati na njihovo mentalno zdravlje", poručuju iz Hrabrog telefona, neprofitne organizacije za pomoć i podršku djeci i roditeljima.
Chat je dostupan svakim radnim danom od 9 do 20 sati na poveznici tinejdzeri.hrabritelefon.hr.
Projekt je dio programa "Podrška djeci i obiteljima u migracijama u procesu zaštite i integracije u Hrvatskoj", koji provode Švicarsko državno tajništvo za migracije i UNICEF Hrvatska, uz financiranje Vlade Švicarske Konfederacije.
Iz Hrabrog telefona ističu kako stres i nesigurnost mogu dovesti do tjeskobe, promjena u ponašanju te osjećaja bespomoćnosti.
"Svjesni tih izazova, kao i činjenice da, unatoč naporima brojnih ustanova i službi, psihosocijalna podrška još uvijek nije jednako dostupna svoj djeci i njihovim obiteljima, proširenjem chat savjetovanja pružamo konkretan doprinos u zaštiti i podršci djeci u migraciji, omogućujući im prostor za razgovor i izražavanje osjećaja na jeziku koji razumiju", dodaju.
Hrabri telefon, putem besplatnih savjetodavnih linija za djecu i roditelje, godišnje odgovori na više od 3.500 upita, a podršku pruža i putem e-maila i chata.