Pravnici savjetuju da se požurnice uvijek šalju pismenim putem, a podsjećaju i da građani imaju pravo na žalbu zbog rješenja koja nisu riješena u zakonskom roku od dva mjeseca.
Umirovljenici rješenje o mirovini čekaju mjesecima nakon što predaju zahtjev. Nerijetko se čitav postupak oduži i na pola godine, ali i dulje u slučaju prikupljanja staža ostvarenog u inozemstvu. Upravo se u toj situaciji našao jedan građanin koji je zahtjev za mirovinu podnio prije tri godine. Premda staža ima dovoljno, nije radio samo u Hrvatskoj, nego i u Rumunjskoj, piše Mirovina.hr.
"U mirovinskom mi stalno objašnjavaju da nisu dobili podatke o mom stažu iz Rumunjske i da nisu dobili ispunjen neki obrazac bez kojeg ne mogu dalje. Nemam novaca da idem u Rumunjsku to provjeravati ili da angažiram odvjetnika. Kad pitam službenike ili telefonom tražim objašnjenje, stalno kažu da je u postupku. Što da radim", upitao je ovaj nesuđeni umirovljenik pravno savjetovalište Sindikata umirovljenika Hrvatske.
Nažalost, nije jedini koji se našao u vrtlogu birokratskih procedura, ali i tromosti administracije. Jedino što mu preostaje je čekanje, ali i pismeno požurivanje postupka pa i žalba.
"Savjetujemo Vam da požurivanje postupka uvijek napravite u obliku pisane požurnice i službeno takvu požurnicu predate u spis, bilo putem pisarnice nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje kod kojeg vodite postupak, bilo da im preporučenom poštanskom pošiljkom uputite pisanu požurnicu. Usmeno požurivanje postupanja ne ostavlja trag u spisu predmeta, a pisane požurnice predane službeno moraju se uložiti u predmet.
Sukladno Zakonu o općem upravnom postupku, Vi također imate pravo na žalbu zbog nedonošenja rješenja budući da nadležno tijelo nije u zakonskom roku od maksimalno dva mjeseca odlučilo o vašem zahtjevu. Svakako savjetujemo da komunikaciju s uredom HZMO-a obavljate pisanim putem i barem požurujete njihov rad. Njihova je obveza da požuruju službe u Rumunjskoj radi odgovora", odgovorili su pravnici Sindikata umirovljenika Hrvatske.