udruga potrošača

Ne dopustite trgovcima da vas prevare: Provjerite koja su vaša prava pri zamjeni neispravnih uređaja

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Problemi s neispravnim ili pokvarenim kućanskim uređajima sve su češći. Tako se u redakciju portala Dnevnik.hr javila čitateljica koja je pretprošle godine kupila dvokrilni hladnjak koji se raspuknuo iznutra.

"Jednostavno su mu se leđa hladnjaka raspukla kao kad se crta pojavi na suhoj zemlji. Proizvođač je priznao garanciju i poručio da ne može promijeniti cijeli unutrašnju bijelu masku hladnjaka te su poslali obavijest prodavatelju da mi omoguće obeštećenje.

Tada dolazim do situacije u kojoj mi prodavatelj nudi novi hladnjak po toj cijeni ili vraćanje iznosa koji smo potrošili na kupnju tog hladnjaka. Međutim, novi takav hladnjak je danas 400 do 600 eura skuplji nego onaj kupljen prije 20 mjeseci. Ispada da za taj iznos mogu dobiti samo jednokrilni hladnjak", otkrila je čitateljica u razgovoru za Dnevnik.hr

Naglasila je kako nije pristala na takav dogovor, jer je kuhinja rađena po mjeri te prostor koji je predviđen za dvokrilni hladnjak ima priključak na vodovodnu cijev zbog direktnog spajanja hladnjaka koji uzima i hladi vodu i pravi kockice leda.

"Pisala sam i prodavatelju i proizvođaču objašnjavajući im da nisam 2022. godine došla u dućan sa 6000 kn i gledala kakav hladnjak mogu kupiti za te novce nego sam došla kupiti side by side hladnjak s priključkom na vodovod i koji ima funkciju ledomata i platila ga koliko je tada koštao te da želim takav, a ne bilo kakav hladnjak.

Mene ne zanima koliko njih sada košta proizvodnja, nabava i koliku prodajnu cijenu su stavili na takav hladnjak sada. Mene zanima da mi omoguće zamjenu oštećenog hladnjaka sa novim hladnjakom takvih karakteristika", ispričala je čitateljica.

Naglasila je da, što je razumljivo ne želi nadoplaćivati više od 400 eura, jer nije njezina krivica što se hladnjak raspukao.

"Od proizvođača sam dobila odgovor da sve ovisi o prodavatelju. Od prodavatelja sam dobila odgovor da im je nabavna cijena hladnjaka porasla i da mi ne mogu dati novi takvih karakteristika, nego da trebam nadoplatiti ako želim takav hladnjak. Eventualno su spremni dati mi popust. Koji god popust da daju mene opet stavlja u trošak, minimalno 300 eura, ni krivu ni dužnu. S takvim objašnjenjem, naravno da nisam zadovoljna", ispričala je čitateljica. 

A što kaže Udruga potrošača?

"Gospođa ima garanciju dvije godine od kupnje uređaja i ako se u tom roku uređaj pokvari ili bude oštećen, trgovac je taj koji treba, u slučaju da se uređaj ne može popraviti osigurati zamjenski uređaj. Taj zamjenski uređaj treba biti istih karakteristika, može biti čak i boljih, kao i onaj koji je kupila. Nikako ne može biti lošijih karakteristika.

Taj problem treba riješiti prodavatelj uređaja, kojem kupac treba uputiti pisani prigovor te zahtijevati rješenje u najkraćem roku, a ako se prodavač na to ogluši treba se obratiti Državnom inspektoratu", poručili su iz Udruge za zaštitu potrošača. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter