(Hina/EPA)
Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO) odlučila je ublažiti odredbe o emisijama štetnih plinova kako bi avioprijevoznicima olakšala teret krize koju je prouzročila pandemija koronavirusa.
Žestoke kritike u Europi zbog emisije štetnih plinova koju proizvode letovi potaknule su zrakoplovne tvrtke da se sporazumom sklopljenim pod egidom agencije Ujedinjenih naroda za civilno zrakoplovstvo obavežu uložiti milijarde dolara u njihovo smanjenje.
Sporazum CORSIA usvojen je 2016. godine većinom glasova zemalja članica na skupštini ICAO-a.
Prema tom sporazumu koji stupa na snagu iduće godine, kompanije bi trebale kupovati 'dozvole' za emisiju štetnih plinova iz međunarodnih letova koja premaši prosječnu referentnu razinu u 2019. i 2020. godini.
Pandemija je bitno utjecala na te planove jer su putovanja gotovo obustavljena i emisija je znatno smanjena, pa je organizacija avioprijevoznika IATA zatražila da se kao referentna vrijednost za izračun koristi samo 2019. godina.
ICAO je u utorak prihvatio taj prijedlog, uz objašnjenje da bi uključivanje 2020. godine u izračun stvorilo „neprimjeren ekonomski teret operaterima zrakoplova jer bi morali kupovati dozvole za više emisija iako lete manje i generiraju manje štetnih plinova".
Zahtjev IATA-e podržalo je svih 27 članica Europske unije, a promjenu prema navodima dva izvora podržava i SAD. Kina, Rusija i Indija poručile su da im treba više vremena da prouče predložene promjene, rekli su izvori.
Ekološki aktivisti usprotivili su se izmjenama, tvrdeći da će zrakoplovnim kompanijama omogućiti da godinama zagađuju bez ikakvih ograničenja.