ZAGREB

Prijevoznici pogođeni slovenskom zabranom tranzita

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


U Udruzi hrvatskih cestovnih prijevoznika ističu kako su pogođeni slovenskom zabranom tranzitnog teretnog prometa iz Italije, te pozivaju na ubrzanje graničnih kontrola.

Slovenija je od petka zabranila ulaz teretnih vozila iz Italije, koja se odnosi samo na ona teretna vozila kojima ciljna destinacija nije u Sloveniji nego nju prelaze u tranzitu. 

Premijer na odlasku Marjan Šarec kazao je da će slovenska policija od petka zaustavljati i vraćati kamione iz Italije već na granici i vraćati ih natrag, kako se u Sloveniji ne bi stvorio džep u kojemu bi ostalo blokirano puno vozila i vozača u tranzitu, što bi, kako je istaknuo, Sloveniji stvorilo mnoge sanitarne i druge probleme.

"Jedan naš vozač koji je putovao preko Slovenije, a na granici mu je rečeno da će se moći normalno vratiti, sada je zarobljen u Sloveniji. Ljudi satima stoje u kolonama", rekao je za Hinu predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec. 

Smatra da je Slovenija spomenutu mjeru vjerojatno donijela i zbog enormnih kamionskih gužvi koje se zadnjih dana stvaraju na hrvatsko-slovenskoj granici. 

Hrvatski cestovni prijevoznici ne znaju što će se događati sljedećih dana i kakav će im biti propisani protokol putovanja. Žale se i na manjak informacija iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

"Mislim da je zakazala i hrvatska granična služba. Vozači dugo čekaju na granici, neki i po 24 sata, trpi posao. Kada su vidjeli da se stvaraju tolike kolone, naše su službe trebale uposliti dodatne ljude, carinike odnosno inspektore ili ubrzati proces pregleda. Ovo je omalovažavanje vozača", kaže Kranjčec.

Slovenski mediji istaknuli su u petak da se kolone vozila na hrvatsko-slovenskoj granici formiraju neovisno o tome radi li se o vozačima koji su bili u Italiji.  

U petak se na prijelazu Bregana/Obrežje na prelazak čekalo i više od deset sati, a uz prijelaz je još uvijek parkirano puno kamiona koji su došli iz Italije i ne mogu dalje.

Kranjčec je nedavno ocijenio da bi zatvaranje granica zbog koronavirusa odvelo prijevoznike u bankrot.

"Ne nađe li država mogućnost da sanira gubitke, zatvaranje granica prouzročilo bi bankrot, i to ne samo nas nego i industrija koje pratimo, rekao je Kranjčec.

Smatra da bi Hrvatska trebala poboljšati protočnost robe i kontrola, koje trebaju biti jednake za sve zemlje u okruženju, ali i da bi nacionalni krizni stožer trebao pravovremeno obavještavati Udrugu hrvatskih cestovnih prijevoznika o novim mjerama, kako bi se prijevoznici mogli organizirati i izbjeći čekanja i gužve na granici.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter