(Hina/EPA)
Projekt izgradnje cestovne obilaznice Novog Vinodolskog, duljine 9,8 kilometara, čija se ukupna vrijednost procjenjuje na 300 milijuna kuna, predstavljen je u četvrtak u gradskoj vijećnici Grada Novog Vinodolskog.
Investitor su Hrvatske autoceste, početak gradnje planira se do kraja 2020., a završetak radova potkraj 2022. godine.
Izgradnjom te obilaznice rješit će se prometna zagušenja, preusmjeriti promet iz Novog Vinodolskog i poboljšati kvaliteta života građana i njihovih gostiju tijekom turističke sezone.
Obilaznica Novog Vinodolskog nalazit će se na neizgrađenom dijelu autoceste od Rupe, preko Rijeke do Žute Lokve (A7), a prva faza izgradnje te autoceste bit će izgradnja obilaznice Novog Vinodolskog u profilu državne ceste, koja se pozicijski poklapa s lijevim kolnikom buduće autoceste.
Od ukupne duljine dionice, odnosno obilaznice, 6,5 kilometara ići će po trasi buduće autoceste, a ostatak od 3,3 kilometra odnosi se na spojnu cestu na državnu cestu D8.
Dionica se odvaja od državne ceste D8 (Jadranska magistrala) na mjestu budućeg čvorišta Selce i povezuje na obilaznicu te se nakon Novog Vinodolskog ponovno spaja na državnu cestu D8 na mjestu budućeg čvorišta Novi Vinodolski.
Kako su kazali iz Hrvatskih autocesta, trasa koridora uvjetovana je iznimno teškim refeljnim i prirodnim karakteristikama te zahtjeva izgradnju znatnog broja objekata od kojih su najveći tunel "Zagori" (834 metra) i vijadukt "Ričina" (1062 metra).
Ugovor za izradu projektne dokumentacije za obilaznicu Novog Vinodolskog, vrijedan 5,9 milijuna kuna, sklopljen je u srpnju 2018. s tvrtkom Tempus projekt. U međuvremenu je izrađen idejni projekt, a u tijeku je ishodovanje lokacijske dozvole.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da se natječaj za izvedbu radova očekuje u veljači ili ožujku te da vjeruje da neće biti nekih komplikacija, žalbi i sl., kako bi gradnja počela do kraja 2020. godine.
"Obilaznica se nalazi na trasi buduće autoceste Križišće - Žuta Lokva, na Jadransko- jonskom koridoru. S obzirom na trenutni dug autocestovnog sektora i činjenicu da smo sve to morali restrukturirati i refinancirati, nismo bili u mogućnosti graditi puni profil i kompletnu dionicu Križišće – Žuta Lokva, iz opravdanih financijskih razloga, nego smo donijeli političku odluku da će se graditi obilaznica Novog Vinodolskog, s obzirom na postojeću D8, koja prolazi kroz centar grada i na kojoj se u ljetnim mjesecima stvaraju gužve i pritisak na sami grad," rekao je Butković.
Dodao je da će se obilaznica financirati iz redovnih sredstava Hrvatskih autocesta, kroz više godina i bez zaduživanja.
Gradonačelnik Novog Vinodolskog Velimir Piškulić ocijenio je da će obilaznica puno značiti za taj grad budući da njime tijekom sezone prođe oko 15.000 vozila na dan.