(Hina/EPA)
Osiguravajuća društva su do kraja veljače zaračunala ukupnu bruto premiju od 2,1 milijardu kuna, što je porast za 5,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, pokazuju kumulativni podaci koje je u petak objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 6,5 posto, na 1,63 milijarde kuna, kao i rast premije u životnim osiguranjima, za 3,2 posto, na 478,8 milijuna kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem veljače od 439,6 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 15,1 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 415,8 milijuna kuna, ili 15,5 posto više nego krajem veljače 2020. godine. U prva dva mjeseca ove godine sklopljene su 359.502 police, što je 20.144 police ili 5,9 posto više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.156,68 kuna, što je na godišnjoj razini više za 9,04 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom u iznosu od 417,2 milijuna kuna, ili 19,8 posto višom u odnosu na veljaču 2020. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je u veljači zaračunata bruto premija od 39,3 milijuna kuna, što je pad za 56,5 posto na godišnjoj razini.
Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 20,5 milijuna kuna i pala su za 7,3 posto.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 0,87 posto, na 531,6 milijuna kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 26,9 posto, koliko je iznosio krajem veljače prošle godine, na 25,2 posto krajem veljače ove godine.
Drugi je Allianz Hrvatska, s tržišnim udjelom od 15,9 posto te rastom zaračunate bruto premije za 19,8 posto, na 335,5 milijuna kuna.
Slijedi Wiener osiguranje, koji bilježi rast zaračunate bruto premije za 14,2 posto, na 217,9 milijuna kuna, uz tržišni udio od 10,33 posto.
Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 6,45 posto, na 211,8 milijuna kuna, uz tržišni udio od 10,05 posto.
Isplata šteta rasla za 11,3 posto
Ukupan bruto iznos likvidiranih šteta koja su osiguravajuća društva isplatila svojim osiguranicima u prva je dva mjeseca ove godine iznosio 1,1 milijardu kuna, što je za 112,4 milijuna kuna ili 11,3 posto više no u istom razdoblju lani.
Od toga 654,7 milijuna kuna otpada na neživotna osiguranja, kod kojih najveći udio čine osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, s isplaćenih 223,7 milijuna kuna, što je za 574 tisuće kuna manje no lani.
Slijede likvidirane štete za osiguranje od požara i elementarnih šteta, koje su krajem veljače iznosile 125,1 milijun kuna, što je za 91,2 milijuna kuna ili 269 posto više nego krajem veljače 2020. godine.
U segmentu životnih osiguranja ukupan iznos likvidiranih šteta je 453,9 milijuna kuna, od čega se najveći dio, ili iznos od 402,8 milijuna kuna odnosi na klasično životno osiguranje.