(Hina/EPA)
Ukupna zaračunata bruto premija 20 osiguravajućih društava krajem listopada je iznosila 8,9 milijardi kuna, što je 7,15 posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11,39 posto, na 6,4 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala, za 2,05 posto, na 2,6 milijardi kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem listopada od 1,9 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u listopadu od 1,8 milijardi kuna, ili 5,4 posto više nego u listopadu 2018. godine.
U prvih deset mjeseci ove godine sklopljeno je 2.001.078 polica, što je 100.860 polica ili 5,3 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna pak premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 923,18 kuna, što je na godišnjoj razini više za 0,12 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 2,1 milijardu kuna, ili 0,08 posto većom u odnosu na listopad 2018. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 355,3 milijuna kuna, što je pad za 12,3 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), iako je taj osiguravatelj zabilježio pad zaračunate premije za 2,05 posto, na 2,4 milijarde kuna.
Tržišni udio Croatia osiguranja tako je snižen s 29,43 posto, koliko je iznosio krajem listopada prošle godine, na 26,9 posto krajem desetog mjeseca ove godine.
Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije, za 17,98 posto, na 1,17 milijardi kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,12 posto (lani 11,91 posto).
Uz porast zaračunate bruto premije za 15,46 posto, na 1,03 milijardi kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 11,48 posto (s lanjskih 10,65 posto), pokazuju podaci HUO-a.