(Hina/EPA)
Društveno odgovorno poslovanje (DOP) nije trend nego jedini ispravni put održivog biznisa, stoga je potrebno poticati poslovno okruženje koje će motivirati poduzeća na odgovorno poslovanje prema zajednici i zaposlenicima, istaknuto je u ponedjeljak na skupu o ulozi, utjecaju i odgovornost tvrtki u društvu u organizaciji Coca-Cole u Hrvatskoj, Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i tjednika Lider.
Studiju o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj u 2018. godini predstavila je glavna direktorica Coca-Cola HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju Ruža Tomić Fontana, ističući kako doprinos koji ta kompanija daje gospodarstvu i društvu raste iz godine u godinu.
Potvrđuju to i rezultati studije, kazala je Tomić Fontana navodeći kako su u 2018. ukupno proizveli 157 milijuna litara bezalkoholnih pića, poštujući i promičući pritom načela održivosti u proizvodnim pogonima te uvodeći i osmišljavajući inovativna rješenja za proizvode i poslovne procese.
Svojim poslovanjem koje uključuje suradnju s 803 lokalna dobavljača te 34.400 kupaca, Coca-Cola daje znatan doprinos hrvatskom gospodarstvu, a od svake kune potrošene na Coca-Coline proizvode 76 posto ostaje u hrvatskom gospodarstvu, navela je.
Osim toga, proizvodnjom i distribucijom svojih proizvoda Coca-Cola izravno i neizravno doprinosi porezima, plaćama i dobiti s ukupno 2,3 milijarde kuna, što je 0,6 posto hrvatskog BDP-a. Coca-Cola hrvatskom gospodarstvu stvara 286 milijuna kuna dodane vrijednosti izravno, a neizravno 2,05 milijardi kuna, pokazala je studija.
Također, iznos poreznih doprinosa koje je Coca-Cola osigurala u 2018. iznosila je 1,3 milijarde kuna, što je 0,9 posto ukupnog iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj.
U 2018. godini Coca-Cola je u zajednicu uložila tri milijuna kuna, a u zadnjih šest godina više od 13 milijuna kuna u društveno odgovorne projekte.
Svi ti podaci, kazala je Tomić Fontana, potvrđuju ispravnost čvrstog opredjeljenja kompanije da im je uz njihov vlastiti rast jednako važan i poslovni uspjeh partnera. "Naš uspjeh može biti održiv ako rastu naši partneri i društvo u cjelini", istaknula je.
Kazala je i kako njihov uspjeh počiva na partnerstvu s kupcima i dobavljačima, brizi za zaposlenike i brizi za zajednicu.
I predsjednik Uprave Tele 2 Viktor Pavlinić i predsjednik Uprave i generalni direktor tvrtke Vetropack Straža Tihomir Premužak su naglasili važnost društveno odgovornog poslovanja.
Premužak je kazao kako je društveno odgovorno poslovanje jedini ispravan put i što prije tvrtke shvate da je taj pristup jedino održiv svima će biti bolje. Voditi poslovanje samo da bi se ostvario profit ne smije biti jedini cilj, smatra Premužak.