(M. MIJOŠEK)
Nacionalnim istraživanjem "Stavovi i potrošnja turista u Hrvatskoj - TOMAS Hrvatska 2019" prvi put će se obuhvatiti čitava Hrvatska. Istraživanje provode Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Institutom za turizam koji provodi istraživanja TOMAS već 30 godina. Ove će se godine, za razliku od dosadašnjeg obuhvata samo jadranskih županija, istraživanje proširiti i na sve kontinentalne regije te će se dobiti sveobuhvatne informacije o profilu, zadovoljstvu i potrošnji turista u čitavoj Hrvatskoj.
Prvi put bit će vidljivi i podaci o obilježjima turista i njihovoj potrošnji izvan glavnih sezonskih mjeseci. Podaci za istraživanje prikupljat će se od turista u više od 100 mjesta u Hrvatskoj i to u svim primorskim županijama, gradu Zagrebu, u Slavoniji te sjevernoj i središnjoj Hrvatskoj. Anketirat će se domaći i inozemni gosti iz više od 15 zemalja u hotelima, hostelima, kampovima i objektima obiteljskog smještaja, uključujući i OPG-ove, a planirana veličina uzorka iznosi 14.500 ispitanika, odnosno turista.
- Rezultate ovog istraživanja očekujemo 2020. godine kada će na snagu stupiti i naš paket turističkih zakona. Ishodi istraživanja bit će doprinos pripremi budućih programa i aktivnosti, a sukladno našoj turističkoj politici. Želimo odgovorno voditi turizam koji počiva na kvaliteti i održivosti, a nedavno smo objavili i poziv za Razvoj javne turističke infrastrukture vrijedan 25 milijuna kuna kojim smo prvi put omogućili financiranje studija održivosti, rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić ističe da će uvid u "sliku potražnje" u razdobljima izvan glavne turističke sezone omogućiti puno kvalitetniju evaluaciju dosadašnjih aktivnosti usmjerenih na poticanje izvansezonskog turističkog prometa.
- Bit će to instrument i za uspješnije pripreme svih narednih promotivnih kampanja, a prvi put ćemo dobiti informacije o preferencijama turista koji posjećuju "zelenu Hrvatsku", ističe Staničić te poziva sve turističke subjekte koji će biti izabrani za uzorak da podrže ovo zahtjevno istraživanje i omoguće anketiranje gostiju.
Dobiveni rezultati, kaže direktor HTZ-a, koristit će se i prilikom izrade novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma.
Ravnatelj Instituta za turizam dr. sc. Damir Krešić ističe da su rezultati istraživanja TOMAS neophodan izvor podataka za unapređenje turističkog proizvoda i njegovu prilagodbu očekivanjima turista, ali i za izračun prihoda od turizma i izradu satelitskog računa turizma.
- TOMAS istraživanje pruža nam relevantnu osnovicu za upravljanje turizmom na nacionalnoj razini, ali i razini regije i destinacije, kaže Krešić.