(Hina/EPA)
Američki internetski maloprodajni div Amazon ne podliježe zakonskim sankcijama ako neupućeno, za potrebe prodavača, stvara zalihe proizvoda kojima se krše odredbe o robnom žigu ali ga to ne odrješuje obveze provjere, izjavio je savjetnik Suda pravde Europske unije.
Njemačka podružnica američkog proizvođača kozmetike Cotyja podnijela je protiv Amazona tužbu pred sudom u Njemačkoj zbog stvaranja zaliha parfema Davidoff za potrebe prodavača.
Coty tvrdi da se takvom praksom krše njegova prava zaštićena robnim žigom. Amazon bi po njima trebao snositi odgovornost zbog stvaranja zaliha takve robe. Njemački sud zatražio je smjernice od Suda pravde EU-a.
Posebni savjetnik europskog suda Manuel Campos Sanchez-Bordona smatra da se tvrtke koje ne krše namjerno propise o robnom žigu ne može smatrati odgovornima zbog stvaranja zaliha takvih proizvoda za potrebe prodavača.
Ako pak aktivno sudjeluju u njihovoj distribuciji i baziraju poslovanje na modelu kakav je Amazonov, moraju temeljito provjeravati zakonitost robe koja se prodaje na njihovim platformama, dodao je Campos Sanchez-Bordona.
Savjetnik europskog suda time se referirao na Amazonov program "Fulfilled by Amazon", u sklopu kojeg kompanija skladišti i isporučuje robu za prodavače. Američki maloprodajni div temelji svoje poslovanje upravo na takvim programima, podsjeća Reuters.
Tvrtke ne mogu jednostavno 'prati ruke' i moraju biti svjesne da bez kontrole mogu poslužiti kao kanal za prodaju ilegalnih, krivotvorenih, ukradenih i neetičkih proizvoda, naglašava savjetnik europskog suda.
Amazon ističe kako je poduzeo korake kako bi suzbio nezakonite proizvode na svojoj platformi.
U Cotyju nisu odmah odgovorili na Reutersov zahtjev za komentarom.
Njihov spor tek je jedna u nizu sličnih pravnih bitaka i zrcali suprotstavljene ciljeve proizvođača luksuznih artikala, koji žele sačuvati svoju ekskluzivnost i brendove, i internetskih platformi, poput Amazona i eBaya, koje se bore protiv ograničenja internetske trgovine.
Ujedno otvara pitanje opsega odgovornosti internetskih platformi za ponuđene proizvode odnosno sadržaj, pojašnjava Reuters.
Europski sud u većini slučajeva usvaja mišljenje savjetnika a presude objavljuje obično u roku od dva do četiri mjeseca nakon njihove objave.