Ilustracija (Pexels)
Prodaja novih automobila u Europskoj uniji smanjena je i u veljači, a u Hrvatskoj pad je bio gotovo dvostruko snažniji od europskog prosjeka, pokazali su u utorak podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).
U veljači su u EU registrirane 854 tisuće novih automobila, za 3,4 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, izračunala je ACEA.
Prodaja automobila smanjila se tako drugi mjesec zaredom, a rezultati za prva dva ovogodišnja mjeseca pokazuju pad broja registriranih novih automobila za tri posto.
U skupini vodećih tržišta rast prodaje bilježila je samo Španjolska, i to za 11 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču. U prva dva ovogodišnja mjeseca prodaja je porasla za 8,4 posto.
Njemačka, najveće europsko tržište, bilježila je u veljači pad za 6,4 posto, čime je prodaja u prva dva mjeseca pokazala minus od 4,6 posto. Talijansko tržište smanjilo se pak u veljači za šest posto, kao i na početku godine.
Francusko tržište smanjilo se u prva dva ovogodišnja mjeseca za 3,3 posto.
U Hrvatskoj je u veljači, prema ACEA-inim podacima, registrirano 4.245 novih automobila, za 6,3 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U siječnju njihov broj smanjen je za 0,4 posto.
Podaci ACEA-a za prva dva ovogodišnja mjeseca pokazuju da se hrvatsko tržište smanjilo za 3,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz registriranih 8.717 novih automobila.
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je u veljači za 23,7 posto, izračunala je ACEA, nakon 34-postotnog skoka na početku godine.
U skupini vodećih tržišta prednjačila je Španjolska 60,6-postotnim skokom prodaje. Snažan rast bilježile su i Italija i Njemačka, za 38,2 odnosno za 30,8 posto.
U Francuskoj prodaja se pak smanjila za 1,9 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču.
U prva dva ovogodišnja mjeseca udio električnih automobila na baterije u europskom tržištu iznosio je 15,2 posto, utvrdila je ACEA.
Snažno je u veljači na razini Unije porasla i prodaja hibridnih električnih automobila, za 19 posto, s udjelom u tržištu u prva dva ovogodišnja mjeseca od 35,2 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Prodaja plug-in hibrida pala je pak u veljači za 1,4 posto, a njihov udio u tržištu iznosio je u siječnju i veljači 7,4 posto.
Benzinci i dizelaši bilježili su u veljači pad prodaje za 22,4 odnosno za 28,8 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec. Njihov udio u europskom tržištu iznosio je u prva dva ovogodišnja mjeseca 29,1 odnosno 9,7 posto, izračunali su u ACEA-i.
U Hrvatskoj je prodaja električnih automobila na baterije u veljači porasla za šest posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Prodaja plug-in hibrida poskočila je za 48,9 posto, znatno snažnije nego u siječnju. Prodaja hibridnih električnih modela porasla je za 12 posto, otprilike upola slabije nego na početku godine, izračunali su u ACEA-i.
Prodaja benzinaca i dizelaša smanjila se u veljači za 13,4 posto odnosno za 26,5 posto, pokazuju podaci udruge za Hrvatsku.