(Snimio Sergej Drechsler)
Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prva dva mjeseca ove godine iznosila je 312,2 milijuna eura, što je 8,8 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).
U veljači 2025. u Hrvatskoj je poslovalo 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili 48,2 milijuna eura se odnosilo na premiju životnih osiguranja, što je za 1,1 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, te 264 milijuna eura na premiju neživotnih osiguranja, što je na godišnjoj razini više za 10,8 posto.
U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (35,1 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (19,5 posto), osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,6 posto) te ostala osiguranja imovine (8,1 posto).
Iznos likvidiranih šteta u prva dva mjeseca 2025. iznosio je 191,7 milijuna eura, što je 12,9 posto manje u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Od tog iznosa na životno se osiguranje odnosilo 53,6 milijuna eura ili 37,3 posto manje na godišnjoj razini, a na neživotno 138,1 milijun eura, što je 2,7 posto više u odnosu na prva dva mjeseca 2024. godine.
U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila odnosi se 42,5 posto, osiguranje cestovnih vozila 20,8 posto, zdravstveno osiguranje 11,4 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 7,7 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 15,6 posto, na 83,8 milijuna eura. Tržišni udio Croatia osiguranja je porastao s 25,3 posto, koliko je iznosio krajem veljače prošle godine, na 26,8 posto krajem veljače ove godine.
Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,7 posto te rastom naplaćene premije za 9,9 posto, na 39,7 milijuna eura. Slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,1 posto te naplaćenom premijom od 37,7 milijuna eura, uz rast za 8,2 posto.
Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za devet posto, na 33,6 milijuna eura, uz tržišni udio od 10,8 posto, pokazuju podaci Hanfe.