Ilustracija (Pexels)
Poslovni čelnici u Njemačkoj zabrinuti su zbog velike ovisnosti o uvozu američkog softvera i digitalnih usluga, pokazala je anketa udruge Bitkom.
Čak 81 posto anketiranih direktora navelo je u anketi da ovise o digitalnoj tehnologiji i uslugama iz SAD-a. Njih 41 posto ocijenilo je da su "jako ovisni", a preostali 40 posto da su "prilično ovisni".
Istraživanje je provela udruga digitalnog sektora Bitkom među poslovnim čelnicima u 603 tvrtke s 20 ili više zaposlenih. Anketa je provedena telefonski tijekom zadnja dva mjeseca u prošloj godini.
Digitalni suverenitet ne podrazumijeva da Njemačka mora raditi sve, rekao je predsjednik Bitkoma Ralf Wintergerst.
"Ne radi se o samodostatnosti, već o mogućnosti korištenja tehnologija po vlastitom izboru", pojasnio je Wintergerst.
Međutim, Njemačka se jako oslanja na američke tehnološke i digitalne usluge, naglasio je čelnik Bitkoma, a ta će ovisnost samo jačati ako se ne poduzmu odlučne mjere.
Čak 87 posto tvrtki predviđa u anketi da će se tehnološka prednost SAD-a u odnosu na Njemačku i ostatak Europske unije povećati "zato što Amerikanci više ulažu, više se oslanjaju na smanjivanje regulative i počinju dodatno smanjivati birokraciju".
Nešto više od polovine anketiranih njemačkih tvrtki, njih 56 posto, navelo je da ih je pobjeda Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima primorala da prilagode poslovnu strategiju, a točno polovina drži da će vjerojatno morati promijeniti opskrbne lance.
Njemački poslovni čelnici gotovo su jednodušni u ocjeni da Njemačka mora ekonomski manje ovisiti o SAD-u, s obzirom da takvo mišljenje zastupa 95 posto anketiranih tvrtki.
Istraživanje je pokazalo i da čak 90 posto tvrtki smatra da ovise o digitalnom sektoru o drugim zemljama.
Samo tri posto anketiranih tvrtki reklo je da bi mogle opstati dulje od dvije godine bez digitalnog uvoza, a samo 39 posto procjenjuje da bi mogle izdržati između 13 i 24 mjeseca.
Softver uvozi 75 posto tvrtki, njih 71 posto uvozi aplikacije za kibernetičku sigurnost, poput 'vatrozida', a 69 posto nabavlja u inozemstvu digitalne komponente kao što su čipovi, poluvodiči ili senzori, pokazala je anketa Bitkoma.