Luxcara 

Njemačka kompanija naručila vjetroturbine iz Kine, europski proizvođači "poprilično" nezadovoljni

| Autor: Hina
Ilustracija (Unsplash)

Ilustracija (Unsplash)


Njemačka kompanija za upravljanje imovinom Luxcara objavila je da je s kineskim Ming Yangom potpisala sporazum o isporuci vjetroturbina za park u Sjevernom moru, pokrenuvši lavinu kritika među europskim proizvođačima.

Kineska kompanija trebala bi isporučiti 16 turbina kapaciteta od 18,5 MW koje će biti postavljene 2028. godine u parku Waterkant u njemačkim vodama Sjevernog mora.

Waterkant će proizvoditi struju za nekih 400.000 kućanstava i pomoći Njemačkoj da ostvari cilj i do 2030. podmiruje 80 posto potreba za strujom iz obnovljivih izvora, priopćila je Luxcara u utorak.

Sporazum je potpisan nakon međunarodnog natječaja i temeljite analize lanca opskrbe, utjecaja na okoliš i zajednicu i standarda korporativnog upravljanja, koje EU propisuje, ističu u njemačkoj kompaniji, dodavši da je provjeri podvrgnuta i kibernetička sigurnost.

"Waterkant je temeljito analizirao ponude turbina koje su pristigle na međunarodni natječaj raspisan krajem 2023. godine", naglasili su u Luxcari, dodavši da će dijelovi za turbine biti nabavljeni od europskih podizvođača.

Narudžba je izazvala val kritika među europskim proizvođačima.

Dogovoreni posao osigurat će Kini pristup ključnoj njemačkoj infrastrukturi, upozorila je u srijedu udruga WindEurope, dodavši da su turbine za Waterkant mogli isporučiti europski proizvođači.

"Njemačka i EU moraju (napokon) odlučiti smatraju li energiju vjetra strateškim sektorom, prije no što bude prekasno", poručili su iz udruge, zaključivši da europska industrija vjetroturbina želi jednake uvjete za sve.

Početkom travnja Europska komisija otvorila je istragu o ponudama kineskih proizvođača vjetroturbina na javnim natječajima u Španjolskoj, Grčkoj Francuskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj kako bi utvrdila jesu li u prednosti zbog državnih subvencija. Instalirane vjetroeletrane u EU uglavnom su domaće proizvodnje, ali kineski proizvođači osvojili su do kraja 2022. godini otprilike dvije trećine globalnog tržišta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter