(Hina/EPA)
Raspoloženje njemačkih potrošača poboljšano je na pragu lipnja zahvaljujući očekivanjima povećanja plaća koja su ublažila sklonost štednji, pokazalo je istraživanje agencije GfK.
GfK-ov indeks raspoloženja potrošača za lipanj, temeljen na anketi u kojoj je sudjelovalo oko 2.000 Nijemaca, uvećan je za 1,6 bodova u odnosu na revidiranu vrijednost u prethodnom mjesecu, na minus 24,2 boda, najvišu razinu od travnja prošle godine.
Negativne vrijednosti indeksa signaliziraju pad potrošnje na godišnjoj razini.
Indeks bilježi poboljšanje osmi mjesec zaredom.
"Zastoj u oporavku raspoloženja potrošača otklonila je ovog mjeseca ublažena sklonost štednji", rekao je GfK-ov stručnjak za potrošače Rolf Buerkl.
Podršku blagom oporavku povjerenja potrošača pružila su njihova očekivanja povećanja plaća u idućih 12 mjeseci, iskazana u rastu podindeksa za 2,5 bodova, na minus 8,2 boda.
Podindeksi koji pokazuju spremnost građana na kupnju artikala veće vrijednosti i njihova očekivanja za gospodarstvo u narednih godinu dana blago su pak pogoršani.
Raspoloženje potrošača još uvijek ne pokazuje jasan trend poboljšanja i još je slabije no što je bilo za prvog lockdowna u proljeće 2020. tijekom, upozorio je Buerkl.