(Hina/EPA)
Kriza oko koronavirusa uzela je danak i na raspoloženju potrošača u Njemačkoj koje je potonulo na najnižu razinu od financijske krize 2008. godine, pokazuje u četvrtak objavljeno izvješće instituta GfK.
U najnovijem mjesečnom istraživanju GfK procjenjuje da će indeks potrošačke klime za travanj iznositi 2,7 bodova, što predstavlja pad od 5,6 bodova u odnosu na ožujak.
To je njegova najniža vrijednost od svibnja 2009. kada je zbog financijske i gospodarske krize iznosio 2,6 bodova.
Pad je pak najveći otkada je njemački institut počeo provoditi istraživanja u 1994. godini.
GfK-ov stručnjak Rolf Buerkl rekao je da s obzirom na najnovije rezultate odustaju od dosadašnje procjene prema kojoj bi potrošnja ove godine trebala porasti jedan posto.
"Malotrgovci, proizvođači i pružatelji usluga moraju se pripremiti za recesiju", poručio je.
"Pouzdane procjene potrošnje moći će se izraditi tek kada se bude moglo predvidjeti koliko će dugo zaštitne mjere za suzbijanje posljedica koronavirusa ostati na snazi", dodaje GfK-ov stručnjak.