PREDSTAVLJA SE I CROMARIS

Hrvatske tvrtke na sajmu morske hrane u Bruxellesu

| Autor: Hina
Ilustracija

Ilustracija


Na najvećemu međunarodnom sajmu morske hrane "European Seafood Exposition 2019", koji se održava od 7. do 9. svibnja u Bruxellesu, predstavlja se i devet hrvatskih tvrtki, izvijestili su u utorak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Tvrtkama Cromaris, ZMH Horvat, Mišlov, Arbacommerce, Sardina, PP Orahovica, Orada Adriatic, Kali Tuna i S.I.C. HGK je, kako navode, omogućila besplatan nastup.

Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević  je kazao kako je ribarstvo u Hrvatskoj uglavnom izvozno orijentirana proizvodnja.

Gledajući 2018., pokrivenost uvoza izvozom poprilično nam je dobra, a usporedba 2018. s prethodnom godinom pokazuje blagi rast izvoza, ali i uvoza, rekao je Kovačević napominjući da nam je bilanca u plusu za 49 milijuna eura.

To se, kako je kazao, ponajprije može zahvaliti izvozu svježe i rashlađene ribe koja ima kudikamo najbolju pokrivenost uvoza izvozom među svim poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima (izvozi se sedam puta više nego što se uvozi).

Iz HGK u priopćenju navode da je izvoz ribe, ljuskara i mekušaca u 2018. iznosio 46.939 tona, odnosno 170 milijuna eura.

Glavnina domaće proizvodnje izvozi se na EU tržište (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japan, a najznačajniji izvozni proizvodi su tuna, brancin, orada i šaran iz uzgoja, svježa i smrznuta sitna plava riba iz ulova te proizvodi iz prerade (riblje konzerve i slani inćuni).

''Iako je naša riba na inozemnim tržištima prepoznata kao kvalitetna namirnica, domaća potrošnja naveliko zaostaje za prosjekom EU. Prosjek konzumacije ribe u Uniji iznosi 20 kilograma po stanovniku, dok se u Hrvatskoj kreće oko 10 kilograma“, rekao je Kovačević.

Tvrtka Mišlov koja je na sajmu izložila smrznutu srdelu te marinirane i soljene inćune, 99 posto prerađene ribe izvozi u zemlje Mediterana, a konkurentnost objašnjavaju kvalitetom. "Prerađujemo ribu ulovljenu vlastitim brodovima, a dalje je transportiramo svojim logističkim sustavom, što joj omogućava brz dolazak do tvornice i preradu u što kraćem roku, čime se postiže visoka kvaliteta proizvoda", kazala je direktorica Krstina Mišlov Jelavić.

Iz tvrtke Cromaris koja izvozi 80 posto proizvodnje su kazali kako im nastup na sajmu pruža priliku za predstavljanje asortimana svježe, pakirane i delikatesne ribe iz Jadranskog mora tržištima na kojima još nisu prisutni.

Iz HGK podsjećaju kako projektom "Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi“ žele povećati potrošnju ribe na domaćem tržištu, stvoriti bolji imidž i brend domaće ribe te pojačati njen plasman u inozemstvo.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter