VODITELJICA PULSKOG STUDIJA ZARO

LINDA MILANI: Ne mogu zamisliti niti jedan dan bez svoje djece. JEDNOM ZAROVAC, ZAUVIJEK ZAROVAC

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Linda Milani i zbor Zaro prije petnaestak godina (Arhiva/Eduard STRENJA)

Linda Milani i zbor Zaro prije petnaestak godina (Arhiva/Eduard STRENJA)


Slavica Šenk me "natjerala" da pokrenem glazbeni studio pri Pionirskom domu i tu je startao s radom zbor Bambi. Rekla je da sam stvorena za to, ona je najzaslužnija što sam krenula u taj projekt koji je u biti obilježio moj život, kaže Linda Milani

Djetinjstvo velike većine djece obilježeno je nekom sasvim posebnom učiteljicom, odgojiteljicom ili pak voditeljicom kakvih slobodnih aktivnosti. Neke od njih su svojim marljivim i dugotrajnim radom posebno drage generacijama i generacijama te su ostavile neizbrisiv trag u svome polju djelovanja. Jedna od njih je i legendarna Linda Milani - sinonim za Zaro, zborove, predan i kreativan rad s djecom.

Kruh svagdašnji

Linda Milani voditeljica je i umjetnička ravnateljica Studija Zaro, osnovanog u Puli 1991. godine. Uspjesi za zborove Zaro stižu sa svih značajnih natjecanja zborske glazbe. Dok je bivši Pionirski dom zatvoren zbog temeljite obnove, Zaro ima svoje privremene prostore na drugoj etaži Rojca, gdje smo s Lindom Milani razgovarali o njezinom stvaralačkom putu i radu.

- Imam 42 godine staža i ne mogu zamisliti niti jedan dan bez djece, bez kreativnosti, to je kao moj kruh svakidašnji. Moji Zarovci, to su sve moja djeca. Ja ih smatram sve poput svoje djece na neki način, nije to "samo" rad za vrijeme zbora, to je nešto što živim, 24 sata dnevno, svaki dan. Jednom Zarovac, zauvijek Zarovac. Nakon završene Pedagoške akademije, glazbeni smjer na talijanskom jeziku - a jedina sam koja je to završila - godinu dana sam radila u Glazbenoj školi u Poreču. Potom me kontaktirala danas nažalost pokojna profesorica solo pjevanja i solfeggia Marica Visković, profesorica u pulskoj Glazbenoj školi, priopćivši mi da za Pionirski dom traže muzičara-korepetitora.

Moj prvi radni dan u Pionirskom domu bio je i prvi radni dan nezaboravne koreografkinje i plesne pedagoginje Slavice Šenk. Bile smo povezane neraskidivim prijateljstvom i silno mi nedostaje, jako me rastužilo što nas je nedavno zauvijek napustila. Najprije sam godinama radila kao korepetitorica plesnog studija. Bio je to lijep, ali i zahtjevan posao, pratiti te plesne dječje pokrete. Znamo da su djeca čudesna i nevjerojatna. Nakon pet-šest godina Slavica Šenk me "natjerala" da pokrenem glazbeni studio pri Pionirskom domu i tu je startao s radom zbor Bambi. Rekla je da sam stvorena za to, ona je najzaslužnija što sam krenula u taj projekt koji je u biti obilježio moj život. Imali smo čak i muzički vrtić na talijanskom jeziku. Više od 350 djece je prošlo kroz ove aktivnosti, a nakon desetak godina, kada smo se odvojili od Centra za umjetničko obrazovanje "Ivan Matetić Ronjgov", kako se tada zvao, Slavica i ja pokrenule smo kreiranje Studija Zaro, gdje je ona bila zadužena za plesni, a ja za glazbeni dio, veli Linda.

Kreativno brdo

Zaro je, ističe Linda, dobio ime po brdu Zaro, po Monte Zaru, a Studio je osnovala skupina entuzijasta. "Tako je krenula ova prekrasna priča, jedna od najljepših u Hrvatskoj", priča Linda.

- Surađujemo gotovo sa svim glazbenicima iz Istre, ali i šire, bili smo gosti na toliko predstava, koncerata, zbivanja, manifestacija u gradu i okolici, da ih je nemoguće nabrojati. Naša specifičnost je to što pjevamo autorske pjesme, to su naše pjesme, napisane posebno za Zaro. Gdjegod sam radila s djecom, bilo kao korepetitor, voditelj ili pak učitelj klavira - što sam radila oko dvije godine u podružnici Glazbene škole na Verudi - bilo mi je predivno, nije bilo dana da nisam došla vesela na posao. No, Zaro je poseban.

Koliko je djece prošlo kroz ovaj studio! Mnogi od njih su danas poznati u svijetu glume i plesa, spektakla, ima tu uspješnih u raznim profesijama. Neki su došli u ranom djetinjstvu i ostali s nama godinama, neki su bili tek kratko, no naučili su osnove umjetnosti, scenskog nastupa, kako to izgleda nastupati, družiti se, vidjeti kako funkcionira jedan zbor. Imamo Mići Zaro, Zaro, Zaro XL i Zaro senior, a kada se svi ti zborovi osim Mićih spoje, stvaraju GrandZaro. Osvojili smo puno pehara, nagrada, a u zadnje vrijeme gdjegod smo nastupali, dobivali smo nagrade. Već i djeca znaju kazati - opet zlato, tako da im znam reći da ne možemo više vježbati za srebro. Rovinj, Rim, Španjolska, zlata su se jednostavno redala, a iza svega toga stoji predan rad i trud, dugotrajno vježbanje. Studio radi popodne, od ponedjeljka do petka od 16.30 do 21 sat, a prije nastupa vježbamo i puno više, vikendom. Čak smo i ljeti vježbali. I ljeto nam je bilo vrlo plodno i radno, uz nastupe s gostujućim zborovima, kao gosti na raznim manifestacijama. To nam nikada ne pada teško jer se nastupajući i zabavljamo. Nikada svoje nastupe i probe ne doživljavamo kao naporne, kaže Linda.

Djeca u Zaru uče melodiku, sintisajzer, gitaru i klavir, kao i solo pjevanje, prepuno je djece u svim tim sekcijama.

- Glazba je jednostavno čarobna pa nam čak i logopedi šalju djecu da se pjevanjem oslobode mucanja i drugih govornih mana. Imam jedan velik san, a to je da se odnekud pojavi pokrovitelj koji će reći da će voditi računa o svemu, a da se ja pozabavim postavljanjem mjuzikla. To mi je velika želja. Znam, šoldi nikada dovoljno za realizaciju svega što nam je na umu. Sretna sam što sam od samih početaka bila u radnoj sredini okružena predivnim ljudima, što je naš Pionirski dom bio više od radnog mjesta. Tu smo napravili toliko predstava, toliko uspješnica, po cijele dane provodili ovdje, posebice prije predstava. Bili smo poput velike obitelji. Tu su radili nezaboravni majstor scene Toni Čivčija, majstor rasvjete Zoran Ćurić, majstor stolarije Vlado Jovanović. Bile su tu i nezaboravne spremačice, tete Milka i Vinka koje su bile više od spremačica. U to je doba, kada sam počela raditi, Dramski studio vodila Vjeročka Faggian, a voditeljica Pionirskog doma bila je Zlata Dakić, pripovijeda nam Linda Milani ističući da je to bila sjajna ekipa koja je postavila brojne predstave.

Digitalna djeca

Posebno je ponosna i na svoje današnje suradnike, Snježanu Igrutinović koja obavlja i tajničke poslove i djeci drži satove gitare i sintisajzera, kao i Serenu Bonassin koja vodi solo pjevače i klaviriste, a iznimna je njezina uloga asistiranja pri radu zborova, korepetiranju i ostalome. Milani ističe da su kroz godine tu bili i brojni drugi suradnici i da je svatko dao svoj doprinos Zaru i njegovim uspjesima. Zahvalna je svima njima, kao i Zarovcima i roditeljima koji su uvijek bili iznimna podrška radu zbora, a zahvale upućuje i Gradu Puli. U pripremi su već tradicionalni božićni koncert u pulskoj kazališnoj kući te nastupi na manifestaciji Prosinac u gradu.

Na upit jesu li djeca danas drukčija nego nekada, Linda kaže da je svaka generacija drugačija, a danas su to digitalna djeca i treba stalno ići ukorak s njima da bismo ih razumjeli. Danas djeca nauče u pet minuta ono što su nekada učili dva sata.

- Planovi za budućnost? Da Zaro i dalje radi i nastupa. Do sada smo objavili 19 CD-ova plus dva "izvanredna", a nadam se još velikom broju novih. Također, u planu je i ponovno pokretanje Plesnog studija koji ove godine pauzira, i zbog selidbe aktivnosti radi obnove zgrade Dječjeg kreativnog centra.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter