arije u malom rimskom kazalištu

FOTO / Vrsni glazbenici iz Ljubljane priredili dojmljiv koncert u čast Pucciniju

| Autor: Vanesa Begić


Pulsko kulturno ljeto nastavljeno je u četvrtak navečer u Malom rimskom kazalištu prvim od dvaju spektakla posvećenim Giacomu Pucciniju. Upriličen je gala koncert arija iz njegovih opera: ''Manon Lescaut'', ''La Bohème'', ''Madama Butterfly'', ''Gianni Schicchi'', ''La Rondine'' i ''Tosca'', u izvedbi solista i orkestra slovenskog narodnog gledališča Opera in balet iz Ljubljane.

U sat i pol trajanja programa, predstavljen je šaroliki spektar arija u izvedbi vrsnih solista koji su pokazali atemporalnost glazbe ovoga velikog skladatelja, snagu i značaj vječnih melodija.

Puccini, jedan od najznačajnijih talijanskih opernih kompozitora nakon Verdija, vlastiti posve individualni stil temeljio je na zanimljivoj kombinaciji elemenata opernoga izričaja kasnoga romantizma i novih strujanja u realizmu ranoga 20. stoljeća, a njegove arije i dalje su snažne i popularne diljem svijeta. Mnogi kritičari navode da se u njegovim operama ističu lirska osjećajnost, senzualni žar i sugestivna dramatska snaga koja je iznimno jaka.

Solisti su bili Martina Zadro, Nina Dominko, Mojca Bitenc, Štefica Grasselli, Aljaž Farasin, Branko Robinšak, Marko Kobal i Robert Brezovar, uz dirigenta Ayrtona Desimpelaerea, belgijskog umjetnika mlađe generacije koji je za svoj rad dobio niz priznanja, uključujući Medalju za zasluge belgijske vlade.

Počelo je uz orkestar i intermezzo iz ''Manon Lescaut'', a potom je nastupila Štefica Grasselli u ariji iz čuvene opere ''La Boheme''. Iz iste je opere poznati duet Mimi i Rodolfa izveo duo Nina Dominko i Aljaž Farasin, a ovi su umjetnici izveli nekoliko arija – dueta iz ove opere.

Arijom Manon predstavila se Mojca Bitenc, a uvijek je vrlo sugestivna i nadahnjujuća arija dueta Čo Čo San i Pinkertona (Martina Zadro i Aljaž Farasin) iz opere ''Madama Butterfly'', koja će biti također u sastavu ove manifestacije izvedena u Areni 24. srpnja. Posebno je nadahnuta bila arija Čo Čo San ''Un bel di vedremo'' uz Martinu Zadro, ili pak ''O mio babbino caro'', čuvena arija iz opere ''Gianni Schicchi'', što je izvela Štefica Grasselli.. Iz opere "La Rondine", ona je izvela ariju Magde "Chi il bel sogno di Doretta"

I za kraj, niz arija iz Tosce u izvedbi raznih kombinacija solista. Od ''Vissi d'arte'' do ''Lucevan le stelle'', solisti i cjelokupan ansambl uz inspiriranog dirigenta ispraćeni su ovacijama publike, iako je nedostajao bis koji su svi priželjkivali - zajednički nastup svih solista.

Puccini je operom ''La Boheme'' dao prototip talijanske opere lirsko-sentimentalnoga, građanskog karaktera na izmaku 19. stoljeća. ''Madama Butterfly'' na premijeri 1904. u milanskoj scali je izviždana, a kritika joj je predbacila neoriginalnost. Puccini je zatim prepravio djelo i nešto kasnije doživjela je u Bresciji golemi uspjeh.

- Velika i neizmjerna mi je čast da ću prvi put nastupiti u svome rodnome gradu s orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana čija sam stalna članica na prvim violinama već skoro pa 24 godine. Kao rođena Puležanka, koja je završila osnovnu i srednju glazbenu školu u Puli, nastavila sam 1996. godine svoj glazbeni put na glazbenoj akademiji u Ljubljani i od 2000.godine sam stalna članica orkestra Ljubljanske opere.

Meni će biti u čast svirati u mojoj dragoj Puli i rodnome gradu... Usput najavljujem i naše gostovanje 24.7. u ambijentu naše predivne pulske Arene, gdje ćemo izvesti operu ''Madama Butterfly'', također Giacoma Puccinija... Moje kolege iz orkestra kažu da danas idu na gostovanje u Pulu, a ja kažem da idem kući, kazala je rodom pulska violinistica Natalija Čabrunić prije koncerta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter