(Hina/EPA)
Slovensko novinarsko društvo (DNS) prosvjedovalo je protiv najave smanjenja već odobrenih subvencija za medije u ovoj godini pošto je ministarstvo za kulturu objavilo da će zbog koronakrize isplatiti samo 30 posto od već odobrenih 2,67 milijuna eura.
DNS zbog toga u izjavi za javnost navodi da najoštrije osuđuje politiku "koja u ime spašavanja jednih uništava druge, tj. medije".
Upravo u vrijeme epidemije Covida-19 pokazala se neprocjenjiva vrijednost medija u informiranju javnosti, upozoravanju na lažne informacije i u kontroli vlasti, navode novinari.
Kao pozitivan primjer ističu Švedsku koja je upravo u sadašnjoj koronakrizi medijima odobrila pomoć od 200 milijuna eura.
Slično je učinila i susjedna Austrija koja je u epidemiji subvencije za medije znatno povećala, a ne smanjila.
"Možemo se upitati koliko će medija uopće preživjeti ovu krizu, koliko će novinarskih radnih mjesta biti izgubljeno te tko će još uopće htjeti financirati medijske sadržaje na slovenskom jeziku", navode u prosvjednoj izjavi novinari.
Situaciju u medijima dodatno otežava velik pad prihoda od oglašavanja, upravo zbog pandemije.
Druge poteškoće su ograničenost malog medijskog tržišta i nepoznanica kakve će posljedice tako veliko smanjenje subvencija imati na regionalne, manjinske i lokalne medije koji su najviše ovisni od takve pomoći, upozorava DNS u izjavi.
Umjesto radikalnog smanjenja novca dobivenog na javnom natječaju za programe koji se već realiziraju, vlada bi u teškoj situaciji trebala povećati medijski fond za subvencioniranje medijskih sadržana na radiju, televiziji, tiskanim i elektroničkim medijima upravo zbog prijeteće krize za cijelu novinarsku profesiju.
Godišnja sredstva vlada ti trebala povećati na desetak milijuna eura i to mjerama poput oslobađanja od plaćanja PDV-a, poreznim olakšicama za potencijalne donatore, pokrivanjem pada prihoda od oglašavanja i drugim mjerama.
Na taj bi način osigurala stabilnost financiranja medija, navodi slovensko društvo novinara.
Nadalje, potpisnici predlažu vođenje tzv. digitalnog poreza kao dodatnog izvora financiranja medija, poreznog instrumenta o kojemu se prijašnjih godina već raspravljalo, ali je u međuvremenu nestao iz javnih rasprava.