OD 1. VELJAČE

SLOVENSKE VINJETE OTIŠLE SU U POVIJEST. Uvodi se novi sustav naplate cestarine

| Autor: Glas Istre
Ilustracija

Ilustracija


Svi oni koji putuju u Sloveniju trebaju znati da od 1. veljače na svoja vjetrobranska stakla više ne mogu zalijepiti vinjetu za plaćanje cestarine. Ne mogu je zalijepiti jer od utorka u Sloveniji vrijede samo e-vinjete. To znači da prije puta u Sloveniju trebate otići na internetsku stranicu dars.si i tamo kupiti tjednu, mjesečnu ili godišnju vinjetu.

Kupovina se odvija u nekoliko koraka, a u upitnik treba upisati broj i zemlju registarske oznake te email adresu na koju će biti poslana potvrda o uplati. Kupljena vinjeta se veže uz registraciju vozila i nije prenosiva.

Svaka papirnata vinjeta koja je kupljena prije 1. veljače vrijedi do datuma isteka.

Cijena vinjeta nije se mijenjala - godišnja košta 110 eura, mjesečna 30 eura, a tjedna 15.

Velika novost je da godišnja e-vinjeta sada vrijedi godinu dana od dana kupnje, a ne više do kraja kalendarske godine u kojoj je kupljena. U Sloveniji se s e-vinjetom možete voziti svim autocestama i obilaznicama.

Prvog dana upotrebe e-vinjeta slovenska policija na prometnice je postavila mobilne kamere kojima provjeravaju da li se netko pokušava besplatno provozati autocestama.

Policija tvrdi kako se nakon očitavanja registarske oznake podatak automatski šalje u središnju bazu i policajac u par sekundi dobiva odgovor je li za vozilo plaćena e-vinjeta ili nije. U policiji kažu kako kamere neovisno o vremenskim uvjetima precizno očitavaju podatke te da nije pametno pokušavati izbjeći plaćanje cestarine.

Za razliku od Slovenije, koja je još prije 14 godina promijenila svoj sustav naplate cestarine i odlučila se za vinjete, u Hrvatskoj već šest godina traju rasprave o novom sustavu naplate.

Nakon što je prije nekoliko godina ipak odlučeno da se uvede beskontaktni sustav naplate putem očitavanja registarskih tablica, zapelo je na izvoru financiranja novog sustava.

Prema procjenama, uvođenje novog sustava naplate stajalo bi oko 500 milijuna kuna, prenosi Jutarnji list

Prvo je bilo odlučeno da će to financirati Hrvatske autoceste, pa je onda taj projekt prijavljen za sufinanciranje fondu Europske unije. Kada je pokrenut cjelokupni mehanizam prijave projekta, u Ministarstvu prometa odlučili su projekt prijaviti za financiranje iz Fonda za oporavak.

Komisija je to odobrila, ali sad je u tijeku revizija studije koja je napravljena od strane španjolskih konzultanata. Tek kad to bude završeno može se očekivati objava natječaja za nabavku opreme. Prema procjenama, natječaj će se možda obaviti do kraja godine. U tom slučaju, novi sustav naplate cestarine ne treba očekivati prije 2024. godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter