(Hina/EPA)
Države Jadranske regije bogata su turistička cjelina, ali imaju brojne neiskorištene potencijale koje treba približiti gostima i izvan kratke i intenzivne sezone, rekli su u subotu sudionici regionalnog turističkog projekta.
Dani krajolika (Landscape days), održani u Specijalnom rezervatu prirode Zasavica kod Sremske Mitrovice, dio su projekta Adrilink koji obuhvaća deset gradova-partnera u sedam zemalja Jadranske regije - Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Albaniji i Grčkoj.
Projektni partneri u Hrvatskoj su Mošćenička Draga i Vrsar.
"Cilj je zajednička vizija krajolika kao pokretača lokalnog razvoja mediteransko-jadransko-jonske ekonomije, a projekat podrazumijeva korištenje suvremene informacijsko- komunikacijske tehnologije koja bi turistima trebala približiti nove destinacije i učiniti ih atraktivnijim, a sezonu duljom od uobičajene", rekla je članica projektnog tima Svetlana Sabo.
Projekt traje od 1. veljače 2020. do 31. srpnja 2022., a jedan od rezultata Adrilinka trebala bi biti zajednička održiva strategija, novi zajednički itenereri i umrežavanje deset interpretacijskih centara u sedam zemalja uz pomoć jedinstvene aplikacije i digitalne platforme.
Cilj je da se turistima ponude novi izazovi, otkrivanje novih prirodnih i kulturnih krajolika, poput rezervata prirode, istorijskiog i kulturnog naslijeđa.
Specijalni rezervat prirode Zasavica, domaćin subotnjeg skupa, jedan je od najznačajnijih prirodnih krajolika i autentičnih ambijentalnih celina u Srbiji kojim Sremska Mitrovica obogaćuje raznovrsnu turističku ponudu kroz prirodne fenomene, salaše, muzeje, fruškogorske manastire, vinograde, vinske puteve, restorane na Savi, a nalazi se na četrdesetak minuta vožnje od graničnog prijelaza Bajakovo Batrovici.