BERLIN

Prijepori oko ograničenja brzine na njemačkim cestama

EPA

EPA


Nijemci vožnju punim gasom na autocesti smatraju vrstom temeljnog ljudskog prava. Stoga i nije čudo da je novi zahtjev za ograničenjem brzine izazvao buru. 

Na njemačkim autocestama, izuzev prilazima velikim gradovima i ondje gdje su radovi na cesti, nema ograničenja brzine. Vozači moćnih Porschea i BMW-a i dalje mogu legalno juriti 300 na sat u brzoj traci. 

U toj automobilima zaluđenoj zemlji malo što izaziva takav prijepor od zahtjeva da se to promijeni. 

Ovoga puta se parlamentani odbor za promet usudio predložiti ograničenje od 130 km/h. Razlozi su zabrinutost za okoliš i štetne emisije dizelskih i drugih motora. 

Policija i druge organizacije koje brinu za sigurnost podržavaju ograničenje, ali ima i stručnjaka koji tvrde da ono ne bi imalo gotovo nikakvog utjecaja na emisiju štetnih plinova. 

Što su automobili moćniji raste i prosječna brzina vožnje autocestama, a s njom i rizik od nesreća. 

"Ako netko vozi brzom trakom 180 km/h pa mu ispred izleti automobil koji je krenuo u pretjecanje sa 'samo' 90 km/h, to obično ne završi dobro", rekao je zamjenik predsjednika policijskog sindikata Michael Mertens. 

Moćni njemački savez proizvođača automobila VDA odbacuje uvođenje ograničenja brzine kao "samo simboličan politički čin" koji neće pridonijeti sigurnosti prometa niti zaštiti okoliša. Oni kao rješenje predlažu unapređenje cestovne infrastrukture čime bi se smanjili zastoji i gužve i time i bespotrebno trošenje goriva. 

Ministar prometa Andreas Scheuer već se izjasnio u ovom sporu. Po njemu je uvođenje ograničenja brzine "ignoriranje zdravog razuma". 

Ograničenja brzine u okruženju variraju od uspavljujućih 100 km/h u Norveškoj do 140 km/h u Poljskoj, ali Nijemci naglašavaju da veća brzina ne znači i više nesreća. 

Po službenim podacima, njemački vozači trećinu svoje kilometraže naprave na autocestama, a tek se svaki osmi smrtni slučaj u prometu dodogi na 'autobahnu'.

List Frankfurter Allgemeine nedavno je objavio dva uvodnika, jedan za ograničenje, drugi protiv. 

"Ljudi moraju umirati samo zato da manjina u moćnim vozilima može uživati u adrenalinu", piše u prvom. 

"Ograničenje od 120 km/h smanjilo bi emisiju CO2 za samo 0,27 posto, pokazala su istraživanja, a ograničenje od 130 km/h ne bi donijelo baš ništa", kaže se u drugom.  (Hina)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter