WASHINGTON

Koronavirus će zadati novi udarac medijskom sektoru

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Narušena američka novinska industrija priprema se za nove poteškoće jer joj zbog pandemije koronavirusa prijeti gospodarski šok, u vrijeme kad ljudima najviše trebaju vjerodostojne informacije.

Očekuje se da će najteže biti pogođen novinski sektor koji je već izgurao desetljeće u kojemu je nestalo 2.000 publikacija, a redakcije se prepolovile. 

Novinskim organizacijama smanjit će se prihodi od pretplata koje plaćaju njihovi čitatelji.

Konferencije i događaji koji nekim organizacijama donose dodatne prihode vjerojatno će nestati sve dok traje zdravstvena kriza. 

"Ako živite od oglasa i sada ulazite u kratkotrajnu gospodarsku krizu to je vrlo loše za vaš posao", rekao je Gabriel Kahn, profesor novinarstva sa Sveučilišta Južna Kalifornija koje prati industrijske i gospodarske trendove. 

"Za manje, lokalne igrače ovo je izravan udarac od kojeg se ne mogu lako oporaviti."

Besplatni tjednik iz Seattlea, The Stranger, upozorio je ovaj tjedan na rastuću krizu i pozvao čitatelje na donacije. Napomenuli su da "90 posto prihoda uključuje oglašavanje, naknade za ulaznice i vlastita događanja, što je izravno vezano za skupine ljudi". 

Zbog koronavirusa svi ti prihodi odjednom su nestali. 

Istovremeno, epidemija nudi "priliku da se prebrodi situacija koja traje proteklih godina" i ponovno izgradi povjerenje među čitateljima, rekao je profesor novinarstva Damian Radcliffe sa Sveučilišta Oregon. 

"U vrijeme nacionalne i međunarodne zdravstvene krize, zajednice trebaju pouzdane i informirane novinare više nego ikad prije."

Radcliffe je rekao da nekoliko novinskih organizacija više ne naplaćuje svoj rad kako bi pokazali da je "novinarstvo čin javnog dobra".

Kahn se slaže da je za mnoge redakcije "ovo trenutak da se povežu sa svojom publikom i utvrde svoju vrijednost". 

Joseph Lichterman sa Instituta Lenfest, u čijem su vlasništvu novine Philadelphia Inquirer, rekao je da će se novinske organizacije suočiti s velikim izazovima u izvještavanju o krizi, ali i prilikama.

"Ljudi više vjeruju lokalnim nego nacionalnim medijima pa zato želite imati moćne lokalne novinske organizacije", rekao je Lichterman. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter