EPA
Američki proizvođač zrakoplova i aeronautičke opreme Boeing u srijedu je objavio nove upute u kojima se podsjeća pilote kako postupiti u okolnostima u kojima senzori prikazuju netočne podatke, na što su upozorile indonezijske vlasti nakon pada Boeinga 737 MAX tvrtke Lion Air u kojem je prošli tjedan poginulo 189 osoba.
Prve informacije indonezijskog Odbora za sigurnost govore da su piloti u avionu koji je pao u Javansko more primali pogrešne informacije od automatiziranog sustava informiranja letjelice prije nesreće. Radi se o senzorima "kutnog napada - AOA" (kut što ga os poprečnoga presjeka krila zatvara sa smjerom nastrujavanja zraka) koje pilotima omogućuju da prate brzinu letjelice, što je presudno za njezinu ravnotežu u letu.
"Boeing je objavio sažetak iz svog priručnika koji nalaže operaterima proceduru koju posade moraju slijediti u slučaju pogrešnih informacija koje se očitavaju na AOA senzorima," piše u izvješću.
Avion na letu JT610 Lion Aira u pravcu Pangkal Pinanga pao je u Javansko more manje od pola sata nakon što je poletio iz Džakarte 29. listopada. Taj neobjašnjivi pad letjelice izazvao je smrt 189 putnika i članova posade.
Zasad su identificirane samo 44 žrtve.
Ronioci su pronašli jednu crnu kutiju s podacima o letu ali još uvijek traže drugu koja sadrži snimku razgovora posade. (Hina)