Ilustracija
Uvođenje 5G mreže obećava povezivanje svega, od vozila do kućanskih uređaja, ali će zahtijevati goleme investicije, a telekomunikacijska industrija pokušava pronaći način kako 5G može olakšati osiguravanje dovoljnog broja inovacija kako bi bio profitabilan.
Izvršni direktor Volkswagenovog SEAT-a Luca de Meo izjavio je da su aplikacije trenutno "prilično ograničene", prije nego što je u Barceloni na Svjetskom mobilnom sajmu predstavio ono što je opisao kao prvi europski konceptualni automobil povezan 5G-om.
Ipak, rekao je kako bi povezivanje automobila s mobilnim telefonom putnika, vanjskom infrastrukturom ili trgovcima moglo dovesti do milijardi mogućih transakcija.
"Osobno mislim da će automobilska industrija odigrati veliku ulogu u opravdavanju ulaganja (u 5G) i bit ćemo jedan od velikih kupaca, no moramo biti kreativni. Moramo eksperimentirati i pogledati funkcionalnosti i nadamo se da će tržište reći - u redu, želim kupiti ovakav automobil jer može spriječiti nesreću ili vidjeti iza ugla, ja to cijenim i spreman sam platiti za to", rekao je De Meo.
5G će pomoći da se postupno razvije autonomna vožnja, gdje su troškovi instaliranja senzorske tehnologije već u opadanju, izjavio je De Meo.
Očekuje se da će to tržište vrijediti čak 95 milijardi dolara u 2020. godini.
No, zbog etičkih pitanja, pitanja infrastrukture i načina na koji će tradicionalni automobili koegzistirati s autonomnim vozilima vrlo je teško reći kada će tržište krenuti u tom smjeru, dodao je.
U Barceloni je SEAT je testirao sustave tako što su u semaforima postavljane termalne kamere koje su otkrivale prisutnost pješaka i slale podatke automobilu.
De Meo je rekao da automobil može potencijalno proizvesti onoliko podataka koliko i 3.000 pametnih telefona, tako da bi trebao biti "stup" takozvanog "Interneta stvari", kojim su svakodnevni objekti povezani čipovima koji mogu međusobno komunicirati. (Hina)