(Reuters)
Ključni sigurnosni sustav bio je isključen na helikopteru američke vojske koji se prošlog tjedna sudario s regionalnim zrakoplovom American Airlinesa u blizini zračne luke Reagan u Washingtonu, pri čemu je poginulo 67 osoba.
Predsjednik Odbora Senata za trgovinu Ted Cruz rekao je da je helikopter Black Hawk imao isključen ADS-B prijemnik.
"Ovo je bila misija obuke, tako da nije bilo uvjerljivog razloga nacionalne sigurnosti za isključivanje sustava ADS-B", rekao je Cruz nakon brifinga Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB) i Savezne uprave za zrakoplovstvo (FAA).
U najsmrtonosnijoj zrakoplovnoj nesreći u SAD-u u više od 20 godina, zrakoplovi su se sudarili prošlog tjedna, a oba su pala u rijeku Potomac. Prema prethodnim informacijama NTSB-a, helikopter je letio oko 30 metara iznad maksimalne dopuštene visine za tu rutu.
ADS-B je napredna tehnologija nadzora za praćenje lokacije zrakoplova. Cruz je rekao da helikopter ima transponder kako bi bio vidljiv na radaru, ali ADS-B je znatno precizniji.
Prošlog je tjedna senatorica Maria Cantwell, vodeća demokratkinja u Odboru, postavila pitanje zašto FAA od 2018. dopušta vojnim letjelicama da lete s isključenom instaliranom ADS-B opremom.
Cruz je također rekao da je zatražio od Savezne uprave za zrakoplovstvo da provede reviziju ruta vojnih helikoptera u blizini drugih prometno opterećenih zračnih luka.
Nakon nesreće, FAA je uvela značajna ograničenja na letove helikoptera u blizini zračne luke Reagan, barem do kraja veljače, dok su dvije manje korištene piste i dalje zatvorene. Prema Saveznoj upravi za zrakoplovstvo, civilnim zrakoplovima nije dopušteno biti u istoj zoni letenja s policijskim, medicinskim ili predsjedničkim helikopterom.
Američki ministar prometa Sean Duffy doveo je u pitanje "nevažne" letove vojnih helikoptera.
"Ako generali koriste helikoptere za letenje kroz ovaj zračni prostor iz čistog komfora, to nije prihvatljivo", rekao je Duffy.