Ovogodišnja "Nagrada Hrvatske" okupit će gotovo 130 automobilista iz 10-ak europskih zemalja, usprkos pandemiji korona virusa i usprkos tome da se ne boduje za FIA CEZ prvenstvo
Zahvaljujući iznimnom trudu sportskih entuzijasta i zanesenjaka, svojevrsnih ovisnika o brzinama, Auto sportskog kluba Kastavac i Udruge Auto staza Grobnik, što zajednički potpisuju organizaciju međunarodne kružne auto utrke, ovog će vikenda Automotodrom Grobnik biti domaćinom jedne od rijetkih međunarodnih auto utrka na kružnim stazama, što se u ova vremena ograničenog kretanja i "zamrzavanja" niza sustavnih europskih prvenstava i kup natjecanja, vozi i održava upravo u Hrvatskoj.
Trodnevni program
"Nagrada Hrvatske 2020." prema pristiglim prijavama okupit će 142 vozača iz desetak europskih zemalja, a pored "časti" nagrađivanja najuspješnijih u desetak prestižnih utrka, boduje se za državna prvenstva više europskih zemalja, kao i kup sustave. Da nije korone, bilo bi još najmanje 50-ak vozača i barem dva državna prvenstva, pored onog, za ovu sezonu "brisanog" FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone.
Trodnevni natjecateljski program, uz dva zasebno bodovana dana, u nizu konkurencija, sve od grupa i skupina Eset GT, TCR Eastern Europe, TCC Cruze Cup, TC 2.0 i TC 1.6, Eset Endurance, formule, međunarodne Chevrolet, Renault Clio i Renault Twingo kupove, domaćeg Toyota cupa, sve do državnih prvenstava. Među tih stotinu i više vozača, pažnju privlači čak 37 hrvatskih vozača, iz gotovo 20-tak klubova, uglavnom raspoređenih u klase PH.
Zasigurno, zaljubljenicima brzina, važan je podatak da je ovo utrka bez gledatelja. Naime, u cilju osiguranja sigurnog boravka sudionika, njihove pratnje i neophodnih organizacijskih službi, u suradnji s Kriznim stožerom, propisane su mjere kojih će se svi pridržavati. U zonu Automotodroma Grobnik, uključujući prostor od prolaska portala na zagrebačkom zavoju, prema stazi, parku vozača, boxovima i upravnoj zgradi bit će dozvoljen samo prethodno akreditiranim osobama. Organizator će i komunikaciju s vozačima i timovima prvenstveno provoditi elektronskim ili telefonskim putem.
U opstojnosti su dva aktualna rekorda staze, jedan za formule Talijana Paola Brajnika (1:18,702 minuta, prosjek 190,653 km/sat) i "turističkih bolida" Poljaka Marcina Jedlinskog (1:22,643 minuta, prosjek 181,562 km/sat) te oba podložna zaboravu, ako uz dobru "kondiciju" onih najboljih, obaranju rekorda doprinesu i dobri vremenski uvjeti.
Na Kreator TV-u
Među sudionicima međunarodnih grupa nekolicina je vrhunskih asova, europskih prvaka, pobjednika i nositelja trofeja, pa će se tako u konkurenciji TCR-a naći i Dušan Borković, Igor Stefanovski, Milovan Vesnić, ali i naš adut Žarko Knego, dok će u skupini Eset GT pored Mira Konopke, Zorana Kastratovića i drugih voziti i domaći adut Marko Ćoza za upravljačem prestižnog "Porschea Cayman GT4".
Slobodni treninzi grobničkom stazom vozačima su omogućeni tijekom petka, dva puta u sedam grupa. Istovremeno, petak od 13 do 19 sati rezerviran je za verifikaciju i tehnički prijam, da bi od 17,30 sati krenuo službeni program treninga. Subotnji i nedjeljni, jutarnji službeni treninzi voze se od 8 sati, da bi bodovne utrke u subotu startale od 12,15 sati, a u nedjelju od 12,45 sati, pa dnevno sve do 18 sati. Oba će dana sve utrke biti u televizijskim prijenosima Kreator TV, a moći će se pratiti i putem dijela internet platformi.