Jučer je u Šangaju Hrvatska turistička zajednica otvorila predstavništvo za Kinu, svoj prvi ured u inozemstvu nakon više od 15 godina. Smješten je u prostoru koji koristi i predstavništvo Hrvatske gospodarske komore, što će smanjiti troškove i omogućiti jaču suradnju ovih dviju nacionalnih institucija. HTZ-ov ured u Kini radit će na privlačenju još većeg broja kineskih gostiju, uvođenju izravnih aviolinija između Kine i Hrvatske te razvoju ponude prilagođene kineskim turistima. Koliko je to golemo tržište pokazuje podatak da oko 150 milijuna Kineza u jednoj godini planira putovanje u inozemstvo, a najpoželjnija su im odredišta Azija pa Europa, gdje Hrvatska zauzima visoko mjesto na listi želja.
- Za Hrvatsku će ovo biti najbolja turistička godina ikad s ostvarenih gotovo 20 milijuna dolazaka i s više od 106 milijuna noćenja te milijardu eura investicija u turizam. Sljedeća, 2019., bit će godina hrvatsko-kineske suradnje u kulturi i turizmu te je ovo za nas iznimna prilika za dodatno pozicioniranje na strateški važnom kineskom tržištu, naglasio je premijer Andrej Plenković, koji je službeno otvorio ured u Šangaju.
Turisti i investitori
Svečanosti su prisustvovali direktor HTZ-a Kristjan Staničić, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović, hrvatski veleposlanik u Kini Nebojša Koharović i drugi uzvanici.
- U godini turizma Europske unije i Kine pravi je trenutak da na ovom velikom i važnom tržištu krenemo s još jačim pozicioniranjem Hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje destinacije. U ovoj godini bilježimo rast prometa kineskih gostiju od 40 posto, a u Kini tek trebamo zauzeti čvrstu tržišnu poziciju. Potencijali postoje, što potvrđuje i nagrada renomiranog časopisa Travel+Leisure koji je Hrvatsku proglasio najpoželjnijom novom europskom destinacijom za kineske turiste, poručio je Staničić.
Nisu samo turisti, već i investitori iz Kine zainteresirani za Hrvatsku, naglasio je predsjednik HGK-a.
- Već su započeli s velikim ulaganjima u turistički sektor. Taj pozitivan trend također treba poticati i kapitalizirati, a ne sumnjam da ćemo zajedničkim snagama u tome i uspjeti, rekao je Burilović.
Da je Kina kao najveće svjetsko tržište u svakom pogledu za Hrvatsku velik izazov, potvrdila je Franka Gulin, direktorica novog ureda HTZ-a u Šangaju, uzdajući se u hrvatsku turističku ponudu koja, veli ona, sadrži sve što kineski turisti preferiraju, od bogate kulturno-povijesne baštine do očuvane prirode i kvalitetne eno-gastronomije.
40 posto
Hrvatski turizam ove godine bilježi više od 40 posto rasta s kineskog tržišta: do konca listopada registrirano je 216 tisuća dolazaka i 315 tisuća noćenja, najviše u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadru. Kineski turisti najviše dolaze u pred i posezoni, u listopadu i lipnju, a potom u svibnju i rujnu. Preferiraju organizirana putovanja, Hrvatsku najčešće posjećuju u sklopu regionalne ture, a više od 66 posto noćenja ostvare u hotelima, a samo ih četvrtina odsjedne u privatnom smještaju. Uglavnom su na proputovanju pa se u jednom mjestu zadržavaju vrlo kratko, a u destinaciji najviše ih zanima razgledanje i gastronomija.
Kada dolaze u Europu, Kinezi uglavnom žele vidjeti više zemalja pa HTZ ovdje nastupa u zajedničkoj promotivnoj kampanji sa Slovenskom turističkom organizacijom. Projekt nazvan "Experience Croatia, Feel Slovenia" za iduću je godinu dobio i bespovratnu potporu Europske turističke komisije na natječaju za tematske transnacionalne kampanje za promociju Europe u Kini.
Iz Istre Kinezi najviše nose med, maslinovo ulje i tartufe
U Istri najviše kineskih turista posjeti Pulu, Rovinj, Poreč i Motovun, iako u Hrvatskoj i dalje preferiraju Dubrovnik, Plitvička jezera i Zagreb, saznajemo u pulskim agencijama ATI i Uniline koje su već godinama prisutne na kineskom tržištu. Imaju svoje urede u Hong Kongu i Šangaju, gdje organiziraju stručne radionice i poslovne susrete. ATI organizira regionalne ture za kineske putnike od Slovenije, preko Hrvatske do BiH i Crne Gore. Uniline, kao najveći regionalni turoperator, zaslužan je za godišnje više od 30.000 noćenja kineskih turista.
Najveći je problem, ističu u pulskim agencijama, jezična barijera: nemamo vodiče, promidžbene materijale, sve do menija u restoranima i TV kanala u hotelima na kineskom jeziku. Uz, naravno, nepostojanje izravnih aviolinija s Kinom i opterećujućeg viznog režima. Kako vole šoping i tradicionalne suvenire, kineski turisti iz Istre najčešće ponesu med, maslinovo ulje i tartufe. (PIŠE Duška PALIBRK)