Roko Sikirić
Roko Sikirić jedan je od glavnih kandidata za predsjedničku poziciju Europske odbojkaške konfederacije (CEV) na izborima koji će se održati u kolovozu ove godine. Odlučan u namjeri da riješi najveće probleme s kojima se suočavaju klubovi i Savezi na Starom kontinentu te tako pomogne odbojci da ostvari svoj puni potencijal, nekadašnji hrvatski reprezentativac započeo je kampanju.
– Trenutno mislim da zaostajemo za drugim sportovima, posljednjih nekoliko godina smo stagnirali. Osjetio sam nezadovoljstvo, frustraciju klubova i Saveza. Odlučio sam se izložiti, zastupati glas malih, srednjih i velikih klubova i Saveza. Svi imaju potrebe koje moramo uskladiti kako bismo zajedno rasli. Želim transformirati naša natjecanja komercijalizacijom marketinških i digitalnih prava kako bismo generirali profit i postali profitabilna organizacija koja dijeli profit sa svim sudionicima pod našom krovnom organizacijom. Nadalje, želim depolitizirati naš sport i donositi odluke na temelju analize i studija, a ne pojedinačnih interesa. S iskustvom koje imam od igračke karijere do pozicije sportskog direktora i funkcije u CEV-u, spreman sam suočiti se sa svim izazovima pred nama – kaže Roko Sikirić.
Sikirić je objavio detaljan plan koji sadrži nekoliko glavnih točaka i ukupno 50 smjernica, koje namjerava implementirati ako dobije mandat koji će trajati do 2028. godine. „Sve je detaljno objašnjeno. Fokus bih stavio na tri glavne komponente ili točke. Kao što sam već rekao, komercijalizacija. Generiranjem profita kroz natjecanja, marketinška i digitalna prava, taj profit dijelili bismo sa svim članovima. Druga stvar je rekonstrukcija i revitalizacija natjecanja. Trenutna forma Europske zlatne i srebrne lige, ne donosi potrebnu vrijednost ni CEV-u ni Savezima. Potrebna je revitalizacija tih natjecanja i racionalno izrađivanje kalendara. Treća točka je Fond solidarnosti za pomoć manjim, srednjim i velikim Savezima. Kroz infrastrukturna ulaganja, ulaganja u trenere, edukaciju, socijalne projekte i donacije dobara, kao što su lopte i mreže, pomoglo bi se Savezima da rastu.“
Ovaj Hrvat nije jedini koji želi zauzeti prestižnu poziciju, ali čvrsto vjeruje da ima prednost nad svojim konkurentima.
– Prva i najosnovnija stvar je da sam jedini kandidat koji je objavio program i stoji iza njega. Dakle, svi klubovi ili Savezi, igrači i igračice mogu me držati odgovornim za ono što sam stavio u taj program. Druga stvar, dolazim iz manjeg Saveza. Razumijem probleme manjih. Kroz svoju karijeru prošao sam sve faze, stekao iskustvo i razgovarao sa svima. Treća stvar, uz svo iskustvo, završio sam Sveučilište u Bostonu, magistar sam globalnog marketinga. Jedna bitna stvar je i da nudim kontinuitet. Kandidat sam koji može dugoročno voditi europsku odbojku. Neki kandidati zbog svojih limita ili godina ne mogu nastaviti taj proces. Oni namjeravaju postaviti nasljednike, ali ova funkcija nije nasljedna. Osvaja se tako što se dobije povjerenje svih Saveza kroz program i rad.
Već je nekoliko Saveza otvoreno stalo uz Sikirića i pružili su mu svoju podršku u ovom procesu.
– Imam podršku iz svih dijelova Europe, dakle, istok, sjever, zapad, jug. Ne želim previše izlagati Saveze koji me podržavaju, jer dolazim iz pozicije izazivača glavnog kandidata i ne bih htio da ih izlažem eventualnim pritiscima ili prijetnjama. Iskreno zahvaljujem Srbiji na podršci, kao i Sloveniji, Slovačkoj, a Portugal je isto javno pružio podršku. Dakle, mogu reći da podrška dolazi sa svih strana Europe i kada dođe vrijeme, jedan po jedan će se izjasniti.“
Sikiriću je jasno s kakvim se problemima suočavaju Savezi širom Europe.
– Svakodnevno sam razgovarao s njima i imao prilike da budem na licu mjesta i da se uvjerim koji su to problemi. To je pitanje preživljavanja, inovacija u smislu resursa iz kojih izvlače sva financijska sredstva kako bi opstali. Dakle, moramo krenuti od toga. Mi smo bogati onoliko koliko je naš najsiromašniji Savez bogat. Trenutno je mnogo njih koji jedva spajaju kraj s krajem.
Iako se u Europi igra najbolja odbojka, postoji veliki prostor za napredak, posebno kada je u pitanju popularizacija ovog sporta.
– Napravio sam istraživanje da vidim koliki je komercijalni potencijal europske odbojke i koliko je odbojka popularna u Europi. Podatke ću objaviti kada dođe vrijeme. Iznenadili biste se da smo u nekim državama, koje postižu velike rezultate (uz poštovanje svakog sporta) na nivou badmintona. Možda zvuči šokantno, ali to je realnost o kojoj govorim. Trebamo analizirati situaciju kakva je kako bismo donosili prave odluke. Mislim da je situacija alarmantna i da kasnimo, ali moramo se okrenuti i početi raditi s jasnom vizijom kako bismo to promijenili. Nudim ideje, nudim rješenja, ali ne mogu sve sam. Zato sam spomenuo partnere s kojima surađujem, ali također sam spreman surađivati ??sa svima koji imaju dobre ideje, kako bismo zajedno pokrenuli proces transformacije našeg sporta.
Planirane su akcije i na klupskoj sceni. Ideja je promijeniti format najjačeg natjecanja, Lige prvaka.
– Liga prvaka je naš najbolji proizvod koji definitivno ima ogroman neiskorišteni potencijal. Trenutno trošimo pola kalendara na utakmice koje nemaju punu vrijednost zbog preliminarne faze. Stoga podržavam ideju da klubovi igraju, da svi imaju priliku da se natječu, ali kroz drugačiji format koji će biti profitabilan i atraktivan za sve, uključujući nove fanove i klubove. Ne bih ulazio u detalje kako bi to sve moglo izgledati, ali smatram da trebamo pristupiti sa studijskim pristupom, pronaći rješenja koja će donijeti rezultate prije donošenja konačnih odluka.
Na pitanje kako konkretno pomoći klubovima širom Europe, Sikirić odgovara:
– Klubovima treba pomoći omogućavanjem veće prisutnosti na europskom tržištu. To znači da bismo trebali sudjelovati u svim natjecanjima, ali s naglaskom na više domaćih utakmica, možda čak i više od jedne ili dvije. Kroz revitalizaciju svih natjecanja, cilj je omogućiti klubovima da steknu iskustvo na nacionalnoj razini. Pored toga, imam u planu edukaciju trenera, što je nekima više potrebno, nekima manje. Bitno je i pružiti im platformu za rast, što uključuje više utakmica u europskih natjecanjima i veću vidljivost putem TV prijenosa. CEV, s obzirom na to da ima ugovor s medijskom kućom Infront, treba aktivno podržavati klubove. Kako generiramo prihode od TV prava, važno je da se više pomaže i subvencionira produkcija tih utakmica.
Situacija mora biti značajno promijenjena kada je u pitanju odbojka na pijesku.
– To je disciplina koja je atraktivna, s ogromnim potencijalom. Ona privlači drugu grupu navijača u odnosu na dvoransku odbojku. Nažalost, trenutna situacija je takva da investicije u odbojku na pijesku nisu dovoljne za njezin razvoj. Potrebna su nam europska natjecanja i podrška igračima kako bi se mogli baviti ovim sportom tijekom cijele sezone i da od njega žive.