(Hina/EPA)
Od 2005. kada je u Hrvatsku uveden jedinstveni europski broj za hitne službe na 112 zaprimljeno je više od 30 milijuna poziva, izvijestio je MUP na dan jedinstvenog 'hitnog' broja koji u EU postoji već 30 godina.
Broj 112 u Hrvatskoj je uveden 11. veljače 2005. a sada radi u dvadeset županijskih centara koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija. Osim telefonom dostupan je i za SMS poruke i e-pozive, izvijestilo je u četvrtak MUP-ovo Ravnateljstvo civilne zaštite.
Ističu da su građani u međuvremenu prihvatili broj na koji je u prvih pet godina bilo čak 77 posto zlonamjernih poziva što im je otežavalo rad.
Tijekom prošle godine centri 112 su zaprimili su ukupno 1.572.032 poziva od kojih je 1.233.218 bilo namjenskih. Zahvaljujući brojnim kampanjama promidžbe broja 112 kao i provedbi Nacionalnog programa edukacije djece u području zaštite i spašavanja u dječjim vrtićima i osnovnim školama znatno je smanjen broj zlonamjernih poziva, ističu u Civilnoj zaštiti.
Potresi i koronavirus povećali broj poziva
Broj poziva prošle je godine dodatno porastao zbog izvanredne situacije uzrokovane potresima i pandemijom covid-19. Tako je broj dojavljenih "medicinskih događaja" narastao za 13 posto, dok je broj sigurnosnih događaja (postupanja policije) porastao za 2,5 posto, a vatrogasnih za 1,3 posto. Pri tome je potrebno imati na umu da su hitne službe (policija, vatrogasci i HMS) primali pozive i izravno na svoje brojeve 192, 193 i 194.
Županijski centar 112 Zagreb je na dan potresa 22. ožujka 2020. zabilježio preko 25.000 poziva, što je čak 18 puta više od dnevnog prosjeka, dok je na dan petrinjskog potresa 22. prosinca zabilježio preko 8000 poziva. To je gotovo šest puta više od prosjeka, ali i kapaciteta sustava 112, izračunali su u Ravnateljstvu civilne zaštite.
Zbog pojave covid-19 i poduzetih mjera Stožera civilne zaštite radi suzbijanja širenja korona virusa u razdobljima od ožujka do kraja svibnja 2020. broj poziva zabilježen u Županijskom centru 112 Zagreb je narastao za više od 80 posto, od listopada pa do kraja 2020. povećanje je iznosilo 27 posto.
Radi ublažavanja pritiska na broj 112 zbog koronavirusa uveden je i broj 113 kao besplatni broj za sve informacije povezane s koronavirusom. Broj 113 je aktiviran 18. ožujka 2020. godine, a zbog smirivanja stanja krajem svibnja je stavljen u mirovanje.