(Hina/EPA)
Predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak poručio je u četvrtak da bi predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović trebala znati da je PISA istraživanje, na kojem su hrvatski učenici postigli ispodprosječne rezultate, provedeno prije ulaska kurikularne reforme u škole.
"Hrvatska zna, ali predsjednica očito ne zna! PISA istraživanje provedeno je prije ulaska kurikularne reforme u škole i predsjednica koja bi trebala voditi brigu o budućnosti zemlje to mora znati", napisao je Vrdoljak na facebooku odbaciviši predsjedničinu ocjenu da je to istraživanje dokaz kako reforma obrazovanja ne donosi rezultate.
U protivnom, kaže, riskira da bi netko njezine istupe mogao protumačiti ili kao neznanje ili kao manipulaciju ili da je od velikog podržavatelja reforme obrazovanja, nakon Bandićeve podrške njezinoj kandidaturi, posve preuzela njegovu retoriku i postala njezin protivnik.
"Umjesto nošenja kolača Bandiću u zatvor, bilo bi bolje da kolače donese u jednu od hrvatskih škola, da se na licu mjesta upozna s reformskim procesima pa da pred studentima, kojima bi trebala biti uzor, ubuduće govori pune i točne informacije", ocijenio je Vrdoljak.
Predsjednica Grabar-Kitarović u srijedu je za posjeta varaždinskom Sveučilištu Sjever izrazila žaljenje zbog rezultata. Za nju je to dokaz kako reforma obrazovanja ne donosi rezultate i da s njom moramo "žustrije krenuti" te puno više pozornosti posvetiti razvoju STEM područja.
Dodala je kako obrazovne politike nisu i ne smiju biti politički ukras stranaka, niti sredstvo ideoloških obračuna. "Zbog toga sam dosad podržala sve ministre obrazovanja i one koji su podržavali reformu obrazovanja, ali ovi su rezultati poražavajući i svi moramo uložiti puno više napora, jer ulaganje u mlade ljude je ulaganje u budućnost ove države", rekla je.
Hrvatski učenici ostvarili su ispodprosječne rezultate u sva tri ispitna područja na OECD-ovu istraživanju PISA za 2018. godinu - u čitalačkoj pismenosti su na 29., u matematičkoj 40., a u prirodoslovnoj na 36. mjestu.
U istraživanju je sudjelovalo 79 zemalja i 600 tisuća učenika, dok je u Hrvatskoj istraživanje provedeno u proljeće 2018. godine u 179 srednjih i četiri osnovne škole te je sudjelovalo ukupno 6609 petnaestogodišnjih učenika.