ZAGREB

Studenti kroz praktično iskustvo razvijaju građansku odgovornost

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Program društveno korisnog učenja kojim studenti razvijaju osjećaj građanske odgovornosti kroz rješavanje stvarnih problema i potreba zajednice uz suradnju s organizacijama civilnog društva i visokoobrazovnim institucijama predstavljen je u utorak na Fakultetu političkih znanosti. 

"Temeljna ideja je da studentima omogućimo da znanja i spoznaje koje dobivaju na fakultetu provjere u onome što zovemo svijet života, u praksi", rekao je profesor na Fakultetu političkih znanosti (FPZG) Berto Šalaj na završnoj konferenciji projekta "Aktivni studenti - korisni građani - pravedno društvo" u utorak.

Projekt je sufinancirala EU iz Europskog socijalnog fonda, a sufinancira ga Vladin Ured za udruge. Na projektu su surađivali FPZG, Gong i Hrvatsko novinarsko društvo s ciljem da studenti odlaze na teren i uz mentorstvo provjeravaju i razvijaju ono što su naučili.

Tako su studenti na portalu Faktograf.hr provjeravali javno prezentirane podatke radi točnijeg informiranja javnosti i sprečavanja dezinformacija, u okviru javnih politika istraživali su kvalitetu i otvorenost javne uprave, dok su neki izvodili nastavu iz politike i gospodarstva u srednjim školama, gdje su srednjoškolcima na njima blizak način objašnjavali teme demokracije, izbora i Europske unije.

"Studenti su na taj način imali mogućnost vidjeti što se događa kada izađu iz akademske zajednice, kako ta svoja znanja i spoznaje primijeniti na korist društva, ali i u korist razvoja svojih kompetencija", rekao je Šalaj. 

Povezivanjem fakulteta i nevladinih organizacija, tvrdi, zadovoljavaju se šire društvene potrebe - potrebe za informacijama, spoznajama o kvalitetnoj javnoj upravi ili provođenju građanskog odgoja i obrazovanja. Do sada je u periodu od 2018. do 2020. kroz taj program prošlo oko 100 studenata, a njihova povratna informacija je pozitivna, kaže Šalaj, jer su imali priliku vidjeti što oni jednog dana sa svojim znanjem mogu raditi. 

Dražen Hoffmann iz Gonga je istaknuo da im je oduvijek bila privlačna ideja da se povezuju s drugim akterima koji su zainteresirani za unaprjeđenje političkih institucija i demokratske političke kulture u Hrvatskoj.

"U kolegijima FPZG-a našli mogućnost da studentima uz redovnu seminarsku nastavu ponudimo i taj model društveno korisnog učenja - da se okušaju u aktivnostima koje su nama u Gongu ili redakciji Faktografa svakodnevne djelatnosti, a studentima predstavljaju novu nadopunu obrazovanja i priliku da isprobaju kompetencije i vide kako bi plivali u budućim karijernim odabirima", rekao je Hoffmann.

Rezultati studentskoga rada vraćaju se zajednici u obliku povećanih kompetencija za demokratsko građanstvo, više znanja, više javnodostupnih podataka te više istraživačke građe koja ima zagovaračke vrijednosti za unaprjeđenje političkih institucija i kulture, tumači. 

U programima društveno korisnog učenja sudjelovali su i drugi fakulteti te institucije poput Zelene akcije, Instituta za razvoj obrazovanja, Rehabilitacijskog centra za stres i traumu te Društva za oblikovanje održivog razvoja (DOOR) radio na području suzbijanja energetskog siromaštva. 

Ivana Rogulj iz DOOR-a ističe da su temeljem rada studenata, koji su obišli i analizirali 100 energetski siromašnih kućanstva, sastavili prijedlog politika kojima bi Grad ona sredstva koja usmjerava za pomoć za energente i jednokratnu pomoć mogao usmjeriti u energetsku obnovu.

"Ono što su studenti napravili iskoristivo je u praktičnom smislu i ovisno o tome kakva će biti daljna komunikacija s Gradom, vrlo lako moguće iskoristivo je i za stvarne politike. Mislim da je studentima važno vidjeti da njihov rad polučuje takve rezultate", rekla je Rogulj.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter