kaos u zagrebu

FOTO / Pukla vodovodna cijev iz 1957., automobili propadali kroz asfalt. Građanima će biti refundirana šteta

| Autor: Hina
(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)

(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)


Zagrebački gradonačelnik Tomašević rekao je u utorak da je magistralna vodovodna cijev koja je jutros puknula na Trešnjevci, iz 1957., naglasio je kako su bitne investicije u vodoopskrbu mrežu Zagreba,  dodavši da će građanima biti refundirana šteta koja je nastala na njihovoj imovini.   

"Budući da se puknuće cijevi dogodilo ispod nadzemnog parkinga, došlo je do ulegnuća i oštećeno je nekoliko automobila. Zamjenik gradonačelnika je bio na terenu, razgovarao je s ljudima kojima je oštećena imovina i naravno da će polica osiguranja koju VIO ima pokriti tu štetu pa građani ne moraju brinuti", rekao je Tomislav Tomašević na redovitoj konferenciji za medije. 

(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)

Bilo kakva šteta koja im je nastala na vozilima ili na objektima zbog puknuća cijevi bit će isplaćena i refundirana, dodao je. 

"Desetljećima se nije ulagalo u vodovodne cijevi u Zagrebu i imamo jako visoke tlakove. Potrebno je ne samo obnoviti vodovodne cijevi, nego smanjiti tlakove u vodovodnoj mreži kako bi dolazilo do što manje puknuća i za to nema alternative", rekao je Timašević.

(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)

(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)

Najavio je kako će se Projekt Zagreb realizirati u svakom smislu, čak i u slučaju da ne dobiju najavljeno financiranje od Vlade, te da cijelo vrijeme investiraju u vodoopskrbnu mrežu. Podsjetio je na nedavno završene radove u Ilici gdje je cjevovod bio star više od sto godina.

Osvrnuo se i na odluku HERA-e kojom je Grad Zagreb izgubio na natječaju za javnu uslugu dobavljača plina, a dobila je tvrtka Međimurje-plin. Tomašević je rekao kako su se dosadašnje subvencije države za energente jednako odnosile na tržišnu uslugu plina i na opskrbu plinom u javnoj usluzi, pa očekuje da će tako biti i u subvencijama koje će Vlada objaviti.

(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)(Snimio Luka Stanzl / Pixsell)

"Zato smo i predstavili ove cijene, rekavši da je naša ponuda, odnosno GPZO-a 10 centi jeftinija od ponude Međimurje-plina u javnoj usluzi koju je objavila Hera prošli tjedan", rekao je Tomašević.

Govoreći o inkluziji djece s teškoćama u redovite programe u vrtićima i školama, zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec navela je da su u manje od godine dana od usvajanja akcijskog plana na ovogodišnjim upisima u gradske vrtiće upisali 50 posto više djece s teškoćama nego prošle pedagoške godine. 

Riječ je ukupno o 417 upisane djece, a Dolenec je to ocijenila 'nezapamćenim iskorakom'. Kaže da je to popraćeno adekvatnim financijskim ulaganjima pa je Grad u protekloj godini u vrtićima zaposlio 121 novog odgajatelja.

Navela je i kako je na razini desetljeća sada preko 50 posto više djece s teškoćama u osnovnim školama zbog čega broj posebnih razrednih odjela više nije dovoljan pa pripremaju 17 novih posebnih razreda.

Kaže kako im je Ministarstvo znanosti i obrazovanja odbilo dva takva zahtjeva, pozivajući se na Vladinu odluku o nezapošljavanju u javnom sektoru, na što su se žalili.

Zagreb investira 200 milijuna eura u 80 novih tramvaja

Uoči konferencije gradonačelnik Tomašević i predsjednik Uprave tvrtke KONČAR - Električna vozila d.d. Josip Ninić potpisali su ugovor kojim će se osigurati nabava još 20 novih niskopodnih tramvaja za ZET, uz 20 koji su već u proizvodnji. 

Tomašević je rekao kako bi se prvi tramvaji trebali naći na zagrebačkim ulicama na proljeće, a možda i prije.

Kaže kako je ponosan što će to biti prvi novi tramvaji nakon 15 godina, ali i što su proizvedeni u Zagrebu.

Prvih 20 financirano je iz EU fondova, a Tomašević je izrazio nadu da će tako biti financirano i drugih 20. 

Najavio je i da će do kraja godine ZET raspisati natječaj za kupnju još 40 novih tramvaja i to dužih. 

Govoreći o veličini investicije, rekao je kako prvih 40 kraćih tramvaja košta oko 80 milijuna eura, što je otprilike veća investicija od cijele žičare, u rangu Paromlina, a 40 dužih tramvaja koštaju 120 milijuna eura, što je usporedivo s Centrom za gospodarenje otpadom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter